
בריאיון מאיר עיניים בתוכנית "אשת חיל", מציעה היועצת מיכל ברנהם גישה חדשה להתמודדות עם תעודות בית הספר. במקום להתמקד בציונים בלבד, היא ממליצה להורים להסתכל על שני מרכיבים מרכזיים: היכולת של הילד והמאמץ שהשקיע.
"חשוב שנבין שהציון של הילד לא אומר דבר על ההורות שלנו", מדגישה ברנהם. "הורה יכול להיות מושלם והילד עדיין יתקשה, ולהפך – יש ילדים מבריקים שמצליחים גם כשההורה פחות נוכח".
עוד באתר:
כשילד מגיע הביתה עם תעודה, ברנהם ממליצה לפתוח בשיחה פתוחה: "במקום לבקר, שאלו את הילד 'איך אתה מרגיש עם הציון הזה?' זה פותח דיאלוג שמאפשר לילד לקחת אחריות". היא מדגישה שחשוב להימנע משיח של הוכחה ותוכחה.
במקרים של הישגים נמוכים, ברנהם מציעה גישה של פתרון בעיות משותף: "צריך להסתכל על זה ביחד – ההורה והילד מול התעודה, ולא התעודה כמחסום ביניהם". היא ממליצה לפתח תוכנית פעולה מעשית: "בואו נחשוב יחד מה אפשר לעשות אחרת במחצית הבאה".
לגבי ילדים שחוששים להראות את התעודה להוריהם, ברנהם מציעה לבחון את המקור לחשש: "לפעמים זה מגיע מילד שרוצה מאוד לרצות את הוריו. במקרה כזה, חשוב לתת יותר מרחב לטעויות וכישלונות בבית".
"בסופו של דבר", מסכמת ברנהם, "הנשמה של הילדים היא הרבה מעבר לכל ציון. התפקיד שלנו כהורים הוא להיות סביבה תומכת שעוזרת להם לצמוח".
האזינו לשיחה המלאה, מתוך התוכנית 'אשת חיל' בהגשת מיכל ירושלמי: