
הבינה המלאכותית, כידוע, משתלטת על העולם ומטרידה לא מעט בעלי מקצועות החוששים מהחלפתם על ידיה. האם אפשר מחר בבוקר לפטר את מנהלי השיווק ולהשאיר את העבודה לבינה מלאכותית? האם חלקנו צריכים להתחיל לחשוב על הסבה מקצועית?
"לא, אין צורך בהסבה מקצועית", אומרת נועה ענתבי גלילי, יועצת אסטרטגית לפרסום בדיגיטל. "אני לא יודעת מה יהיה בעוד כמה שנים, אבל נכון להיום אין צורך לעשות הסבה מקצועית".
עוד באתר:
לדבריה, "בינה מלאכותית זה כלי עוצמתי שעוזר לנו המון, מייעל לנו את הזמן ועוזר לנו בדברים שאנחנו צריכים עזרה. יחד עם זאת, הבינה המלאכותית אינה תחליף לאנשי שיווק, ואנשי שיווק לא צריך למצוא משרה מחדש".
מהם החסרונות, או הסיכונים, כשמשתמשים בבינה מלאכותית כדי לנהל לנו את השיווק ואת הפרסום – בלעדינו, בלי מגע יד אדם?
ענתבי גלילי סוברת כי "כמו בכל דבר, גם בזה יש יתרונות וחסרונות. דבר ראשון שצריך לדעת הוא – איך להפעיל את הבינה המלאכותית לטובתנו. לדוגמה: בעל עסק שאינו איש שיווק, יקבל מהבינה עזרה על בסיס הידע שלו בלבד, בעוד שאיש שיווק מנוסה יידע כיצד לתקן את ההצעות שלה, מהסיבה הפשוטה שיש לו הרבה יותר ידע בתחום".

היא ציינה כי הטקסטים הנפלטים מהבינה המלאכותית עלולים להיות שטחיים ודומים לטקסטים קיימים, ובזאת לאבד את זהותו האישית של העסק. דבר נוסף ממנו היא מזהירה הוא נושא 'זכויות יוצרים'. לדבריה, "פרסום שמופעל על ידי בינה מלאכותית יכול להוביל לבעיות בזכויות יוצרים ואף לתת לנו מידע לא נכון, אפילו ברמה של המצאת מידע".
"כשאתם מקבלים מידע מהבינה", היא מציעה, "נסו לשאול את הבינה האם המידע הזה מומצא, או לבקש מקורות מידע ואת העובדות. הרבה פעמים היא ממציאה מידע, או מנסה לנחש משהו שאולי יתאים למה שאנחנו רוצים".
יש בכל זאת עסקים, או סוג של עסקים, שאת כבר היום יכולה להגיד להם, 'אתה יכול להסתמך על AI, צא לדרך, זה יספיק לך'?
"יכול להיות שיש עסקים ברמה של טכנולוגיה, אבל כל עסק שנוגע באנשים, או בחוויה אישית-אנושית, לדעתי לא יכול להסתמך לחלוטין על AI. בטח לא מותגים עם סיפור אישי. לרוב העסקים יש קהל יעד מגוון ותמיד צריך את הרגישות האנושית".
לסיום, אם היית צריכה להמר, היית מאמינה שעם קפיצת הזמן הטכנולוגיה תחליף את מנהלי השיווק, הפרסום והקמפיינרים?
"יכול להיות שהיא תחליף תפקידים מסוימים, אבל עדיין יהיה מישהו שיצטרך לנהל את הדבר הזה, גם ברמה האנושית, גם ברמה של להבין ולחשוב מעבר לבינה מלאכותית, ואני חוזרת שוב – עד שהבינה מלאכותית לא תפתח רגש, היא לעולם לא תוכל להחליף לחלוטין את בני האדם".
האזינו לראיון המלא והמרתק מתוך התוכנית "שטח שיווקי" בהגשת עפר גדנקן >>>>