
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) מפרסמת נתונים מעודכנים על פדיון רשתות השיווק בישראל לשנת 2024, המצביעים על המשך מגמת הצמיחה בענף. לפי הנתונים, בשנת 2024 רשם ענף רשתות השיווק צמיחה מרשימה עם עלייה של 7.2% בפדיון הכולל במחירים קבועים. זוהי המשך למגמת הצמיחה שנרשמה גם בשנת 2023, אך בקצב מהיר יותר של 2.1%.
אולם, ניתוח מעמיק יותר של הנתונים מעלה כי הצמיחה אינה אחידה בכל מגזרי השוק. בתחום רשתות המזון, לדוגמה, נרשמה עלייה של 2.7% בלבד בשנת 2024, לעומת עלייה של 1.7% בשנת 2023. נתון זה עשוי להעיד על האטה בקצב הצמיחה במגזר זה, שיכולה לנבוע ממספר גורמים, כמו שינויים בהרגלי הצריכה, תחרות גוברת מצד רשתות שיווק אחרות ועלייה במודעות הציבורית ליוקר המחיה.
עוד באתר:
כאשר בודקים את נתוני הפדיון ברמה הרבעונית, ניתן לראות תמונה מעניינת על התפתחות המגמות במהלך השנה. בין יולי לספטמבר 2024 נרשמה עלייה של 4.8% בפדיון רשתות השיווק (בחישוב שנתי), בעוד שבין אוקטובר לדצמבר 2024 נרשמה עלייה של 2.1%. נתון זה מעיד על האטה בקצב הצמיחה ברבעון האחרון של השנה.
מגזרים אחרים בענף רשתות השיווק רשמו צמיחה גבוהה יותר. למשל, רשתות הטקסטיל וההלבשה רשמו עלייה של 17.3%, ורשתות המשווקות מוצרים בני קיימא רשמו עלייה מרשימה של 19.6%. נתונים אלו עשויים להעיד על שינוי בסדרי העדיפויות של הצרכנים, אשר מקצים יותר תקציב לרכישת מוצרים אלה.
בחינת נתוני המגמה בחודשים האחרונים של 2024 מצביעה על המשך צמיחה. במהלך הרבעון האחרון של השנה (אוקטובר-דצמבר 2024) נרשמה עלייה של 2.1% בפדיון הכולל של רשתות השיווק, כאשר בפדיון רשתות המזון נרשמה עלייה של 1.5%.