
חנה, תושבת שכונת שמואל הנביא בירושלים, פנתה לקו פניות הציבור של 'המוקד הציבורי' כדי להעלות בעיה שמטרידה אותה ואת תושבי האזור. לטענתה, במהלך השנים האחרונות צומצמו משמעותית שירותי הדואר, דבר המקשה עליה לבצע פעולות פשוטות כמו שליחת מכתבים או תשלום חשבונות.
"בשנים האחרונות הורידו את כל תיבות הדואר האדומות שהיו בעבר פזורות ברחובות, וכיום כבר אין לי אפשרות פשוט לשלוח מכתב ליד הבית," סיפרה. "פעם הייתה תיבה למכתבים פנימיים ותיבה למכתבים מחוץ לעיר, והיום זה פשוט נעלם."
מעבר להיעלמות התיבות, חנה מסבירה כי גם הסניפים עצמם נסגרו או צומצמו משמעותית. "כדי לשלוח דואר או לשלם חשבון, הייתי צריכה להגיע לסניף, אבל עכשיו גם זה כבר לא פשוט. חייבים להזמין תור מראש, וברגע שהורידו את הסניפים – גם זה נהיה כמעט בלתי אפשרי."
עוד באתר:
הסניף בגאולה נסגר – ולא ברור מתי ייפתח מחדש
אחד הסניפים המרכזיים ששירתו את תושבי השכונה היה סניף הדואר בשערי גאולה, אך לאחרונה הוא נסגר. חנה מתארת את הקושי שנוצר בעקבות כך: "עכשיו, אם אני רוצה לשלוח דואר, אני צריכה לנסוע עד כיכר ספרא, לקחת כמה אוטובוסים וללכת ברגל 15-20 דקות. איך אנשים מבוגרים אמורים להתמודד עם זה?".
תגובת דואר ישראל: "בירושלים יש כ-30 סניפי דואר עם שירותי קופה מלאים ברחבי העיר, יותר מכל הבנקים הגדולים ביחד, וניתן פטור מתור לזכאים (לקוחות ותיקים, כמו במקרה שלנו). ניתן לשלוח מכתבים בכל סניף, וכן בעשרות תיבות אדומות הפזורות בעיר ושמיקומן מפורט באתר דואר ישראל.
בנוסף, לאחרונה השקנו שירות חדש לתשלום חשבונות מכל החברות בפורטל התשלומים של הדואר, כולל באמצעות שיקים."
בשיח עם 'המוקד הציבורי' נמסר עוד כי הסניף בגאולה שקרוב לביתה של חנה עובר שיפוץ מטעמי בטיחות, הייתה הצפה והייתה סכנת התחשמלות. הסניף מתוכנן להיפתח בשבוע הבא.
"מה עם מי שאין לו אינטרנט?"
חנה טוענת כי הפתרונות שדואר ישראל מציע אינם מספקים. "אני לא משתמשת באתרי אינטרנט, ואני בטוחה שיש עוד רבים כמוני. איך אני אמורה למצוא תיבה קרובה אם המידע קיים רק באתר?"
במקביל, חנה מציינת כי שמעה ממקור בדואר ישראל שהסניף בגאולה לא נסגר לצמיתות, אלא אמור להיפתח בקרוב. "הלוואי שזה נכון. הסניף הזה שירת המון אנשים, ואם יחזירו אותו – זה יפתור בעיה גדולה."
האזינו לשיחה המלאה – מתוך 'המוקד הציבורי' ב'קול חי':