
קבוצת נוסעים שטסה בשבוע שעבר בטיסת אייר פראנס ממאוריציוס לפריז טוענת כי חוותה אירוע חמור של הטעיה סביב ארוחות כשרות שהזמינה מראש. לדברי אחד הנוסעים, קבוצה מגוונת בגילאי 3 עד 73 ציפתה לקבל ארוחות העומדות בדרישות הכשרות, אך גילתה כי הארוחות שהוגשו היו רגילות לחלוטין – עם תווית KSML ("ארוחה כשרה") שנרשמה עליהן באופן ידני.
התקרית התחילה עוד לפני ההמראה, כשהנוסעים התבשרו בדלפק הצ'ק-אין כי הארוחות הכשרות שהוזמנו לא זמינות. לאחר העלייה למטוס, הופתעו חברי הקבוצה לגלות כי הדיילים חילקו להם מגשים שעליהם התנוססה התווית KSML. אחד הנוסעים, שזיהה את הבעיה, עצר את חבריו מלאכול והתריע כי מדובר במנות סטנדרטיות שהוסוו ככשרות. חלק מהילדים כבר הספיקו להתחיל לאכול לפני שהבינו את המצב.
עוד באתר:
הנוסע פנה לדיילת הראשית, שלטענתו אישרה כי אחת מאנשי הצוות סימנה את המנות ככשרות בטעות – טענה שאייר פראנס דוחה בתוקף. בתגובה לאירוע, שלחה החברה לכל אחד מהנוסעים שובר של 30 אירו כפיצוי, אך הדבר לא הרגיע את הזעם. הנוסע, שפרסם את הסיפור תחת שם המשתמש DansDeals ברשת X, כתב: "זו חרפה. אם זה היה קשור לאלרגיה, אייר פראנס היו בצרות צרורות. למה כשרות נחשבת פחות?".

חברת התעופה 'אייר פראנס' מציגה גרסה שונה לחלוטין. בהודעה רשמית נמסר כי עקב תקלה באספקה של חברת הקייטרינג במאוריציוס, הודיעו לנוסעים מראש כי יקבלו ארוחות צמחוניות במקום הכשרות. לדברי החברה, התווית KSML נוספה על ידי הקייטרינג המקומי אך ורק כדי לסייע לצוות בזיהוי המגשים, ולא כדי להטעות. "הנוסעים ידעו שהמנות צמחוניות, והצוות עשה כל שביכולתו לספק להם אפשרויות מתאימות", נכתב בהודעה. אייר פראנס הביעה צער על הבלבול שנוצר והדגישה כי הפיצוי נשלח כחלק ממדיניות השירות שלה.
האירוע ממשיך לעורר דיון ברשתות החברתיות, כשהנוסעים טוענים להפקרות מצד החברה, בעוד אייר פראנס מתעקשת שמדובר באי-הבנה מצערת ולא בכוונת זדון.