
המשטרה חושדת כי נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונת הדרכים הקטלנית הלילה נרדם על ההגה, כך עולה מחקירה ראשונית של הנסיבות שהובילו לאסון. התאונה גבתה את חייו של לירון אביטן, בנו של סנ"צ יוסי אביטן, מפקד אגף התנועה במשטרה, ופצעה 14 נוסעים נוספים.
"שלושים שנה אני נלחם בתאונות דרכים, כשהגעתי הבוקר לזירה נפל עליי עולמי", אמר האב השכול בדמעות במהלך הלוויית בנו. הטרגדיה הפכה אישית במיוחד עבור סנ"צ אביטן, שבמסגרת תפקידו הקדיש את חייו המקצועיים למאבק בתאונות הדרכים.
עוד באתר:
התאונה הקשה התרחשה בשעה 02:15 לפנות בוקר בקו 469 של חברת "מטרופולין", שהיה בדרכו מתל אביב לבאר שבע. על פי הממצאים הראשוניים, האוטובוס נסע בכביש 40, בקטע חשוך ללא תאורה, כאשר הנהג סטה שמאלה בעקומה קלה ימינה.
האוטובוס התנגש במעקה הבטיחות מברזל, פרץ אותו בעוצמה והתהפך על דופן שמאל בתעלה שבצד הדרך. עוצמת ההתנגשות הייתה כה חזקה עד שמעקה הבטיחות נקרע, ורכב האוטובוס הכבד התדרדר לתוך התעלה.
הנהג, צעיר בן 23 מהיישוב הבדואי חורה שבנגב, נחקר לאחר התאונה ומסר גרסה שלפיה התאונה נגרמה בשל תקלה טכנית ברכב. אולם חוקרי המשטרה מטילים ספק בגרסתו ונוטים להאמין כי הנהג נרדם על ההגה, מה שהוביל לסטייה הפתאומית מהנתיב.
חקירת עברו של הנהג העלתה כי יש לו הרשעה קודמת אחת מלפני שלוש שנים על עבירת תנועה של פנייה שלא בבטחה. החוקרים בודקים כעת את שעות העבודה של הנהג בימים שקדמו לתאונה, ובמיוחד את שאלת העייפות ומצבו הפיזי בעת הנהיגה.