
משטרת ישראל החלה להצטייד לראשונה ברכבים חשמליים מתוצרת סין, כך פורסם ב"כלכליסט". במסגרת הרכישה, המשטרה צירפה לצי הרכבים שלה 44 מכוניות מדגם אטו 3 של BYD, שישמשו כרכבים צמודים לשימוש שוטף. עם זאת, רכבים אלו לא יועדו לשימוש מבצעי, אלא רק לצרכים מנהלתיים.
בשנת 2023 דווח ב"כלכליסט" כי המשטרה מתכננת מעבר לשימוש ברכבים חשמליים, אך עד כה הצטיידה רק בקיה נירו החשמלית. כחלק מהיערכות למעבר זה, הוקמו עמדות טעינה ייעודיות בבתי השוטרים ובתחנות משטרה ברחבי הארץ, על מנת לאפשר טעינה נוחה ויעילה של הרכבים החדשים.
עוד באתר:
למרות אימוץ הרכבים החשמליים על ידי המשטרה, משרד הביטחון בחר שלא להשתמש בדגמי BYD בשל שיקולי אבטחת מידע. לפני מספר שבועות הודיע המשרד על הזוכים במכרז הליסינג לאנשי הקבע, כאשר אטו 3 היה אחד המועמדים אך נפסל מסיבות ביטחוניות.
לפי הודעת משטרת ישראל, בוצעו "פעולות בטיחות יזומות" שנועדו לבדוק את רמת אבטחת המידע של כלי הרכב החשמליים. "על אף שלא מוכרות הנחיות/ דרישות של מערכת הביטחון הנוגעת לרכש רכבים מסין, משטרת ישראל ביצעה פעולות בטיחות יזומות, עת רכשה 44 כלי רכב מדגם זה, אשר משמשים כרכבים צמודי תפקיד ולא לצרכים מבצעיים", נמסר מהמשטרה.
בד בבד, המשטרה מובילה כיום עבודת מטה נרחבת לבחינת רכש עתידי של רכבים חשמליים. המהלך מהווה צעד נוסף בהתאמת מערך התחבורה המשטרתי לטכנולוגיות מתקדמות, לצד שיקולי ביטחון ובטיחות, לקראת מעבר אפשרי להצטיידות רחבה יותר ברכבים חשמליים בשנים הקרובות.