
הפרסום הערב על העלאת מחירי התחבורה הציבורית עוררה זעם רב בציבור ובמשרד התחבורה מיהרו להבהיר: "בניגוד לפרסומים שגויים, לא נחתם צו להעלאות תעריפי התחבורה הציבורית ב-2 ₪", נמסר.
לדבריהם, "משרד התחבורה פרסם להערות הציבור צו פיקוח מחירים במסגרתו מוצגת העלאת תעריפים של 2 ₪ לצד הוזלות משמעותיות רבות והטבות כגון פטור מתשלום לבני 67 ומעלה ו-50% הנחה לתושבי שכונות ורחובות המדורגים ברמה סוציו-אקונומית 1-5, שלא נכללו בפעימה הראשונה של צדק תחבורתי".
עוד באתר:
לטענתם, העלאת המחירים הצפויה בקרב רבים במגזר החרדי, נועדה כדי לממן הוזלות והטבות לקהלים אחרים "הניתנות במסגרת הפעימה השנייה של מהפכת "צדק תחבורתי" המצטרפת לפעימה הראשונה של הרפורמה, שנכנסה לתוקף בחודש מארס אשתקד, הכוללת הטבה לשנה שלמה של נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, והעניקה לראשונה 50% הנחה לכל תושבי הפריפריה הגיאוגרפית 1-5, והנחות משמעותיות של עשרות אחוזים לצעירים עד גיל 26 (כולל), לאנשים עם מוגבלויות ולזכאי הביטוח הלאומי".
"עם כניסת הפעימה השניה 75% מאזרחי ישראל יהנו מהוזלת התעריפים בתחבורה הציבורית", נמסר בהבהרת משרד התחבורה.
כזכור, הערב דיווחנו כי לפי טיוטת צו שפרסם משרד התחבורה, החל מה-25 באפריל יעלה מחיר נסיעה באוטובוס עירוני מ-6 ל-8 שקלים – עלייה של 33%. גם כרטיסי הרכבת יתייקרו בשני שקלים, ותעריפי ה"חופשי-חודשי" וה"חופשי-שנתי" יעלו בהתאם. התחבורה הציבורית בישראל, שבעבר נחשבה מהזולות בעולם, מתקרבת כעת לממוצע מחירי התחבורה במדינות ה-OECD.
המהלך נולד במסגרת סיכום בין שרת התחבורה מירי רגב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שבמסגרתו נמנע קיצוץ תקציבי של כ-769 מיליון שקל ממשרד התחבורה – בתמורה להעלאת מחירים רוחבית. כלומר, המדינה חוסכת, והציבור משלם.