
פרויקט הרכבת התחתית בגוש דן (המטרו) נכנס לשלב המעשי, עם אישור העבודות הראשונות להקמת מתחם התחזוקה של המטרו (דיפו) סגולה בפתח תקווה במנהל התכנון. מדובר במיזם התשתית הגדול ביותר בישראל מאז הקמתה. העלות הכוללת של שלושת קווי המטרו המתוכננים במטרופולין תל אביב נאמדת בכ-150 מיליארד שקל.
מתחם התחזוקה של המטרו בפתח תקווה, מהווה תשתית להפעלת קו המטרו וכולל אתר טיפול, אחזקה ותפעול שוטפים של הקטרים והקרונות של רכבת המטרו. כמו כן, הוא ישמש לחניות עבור צי הרכבות של קו המטרו (M2).
קו המטרו (M2) יהיה באורך 25 קילומטרים וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.
עוד באתר:
על פי התכנית, קו המטרו (M1) יהיה באורך של כ-85 קילומטרים וינוע בציר צפון-דרום בין הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים ובהם תע"ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.
קו המטרו (M3), באורך 32 קילומטרים, יהיה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, קרית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם גליל ים ומערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.
יצויין, כי אישור פרויקט המטרו בגוש דן, התאפשר לאחר קבלת האישור התקציבי למיזם הדגל החברתי-תחבורתי של שרת התחבורה, מירי רגב, "מחברים את ישראל״, לחיבור המדינה ברשת מסילות מהירות מקריית שמונה עד אילת.