
"דורשת הגמרא את דברי בלעם" פותח הרב בנימין מילצקי את תקציר שיעור הדף היומי בבלי ק"ו: "שהיה אחד מהארבעה אדיוטות" – "שאין לו חלק לעולם הבא. וירא את הקיני וישא משלו ויאמר איתן מושבך ושים בסלע קינך".
אמר לו בלעם ליתרו המכונה קיני: "וכי לא היית עמנו באותה עצה שגזר פרעה להשליך את ילדי ישראל ליאור?, והרי עמנו היית"! "ואם כן מי הושיבך אצל איתני עולם?", דהיינו:
"כיצד הגעת לזכות הזו שבניך ישבו בסנדרין שהם איתני עולם?" מביאה הגמרא ממשיך הרב מילצקי: "סיוע למימרא הזו", "והיינו דאמר רבי חייא בר אבא-אמר רבי סימאי, שלושה אנשים היו בשעה שניתנה לפרעה אותה עצה של השלכת ילדי ישראל ליאור" – "ואלו הם השלושה":
עוד באתר:
"בלעם, איוב ויתרו", וכאן מפרטת הגמ' ממשיך הרב מילצקי: "עם כל אחד מהם נהג השם כמעשיו", "בלעם שיעץ את העצה הזו – נהרג", "איוב ששתק –
נידון באיסורין". "שכן הוא לא התנגד לעצה הזו", "ויתרו שברח מחמת שלא הסכים לעצה הזו, זכו בני בניו לישב בלשכת הגזית בסנהדרין".
"שנאמר בספר דברי הימים" מציינת הגמ' אומר הרב מילצקי: "ומשפחות סופרים יושבי יעבץ, תרעתים שמעתים שוכתיים המה הקינים הבאים מחמת אבי בית רכב". שמשפחות הסופרים" היינו: "הסנהדרין, והקינים המוזכרים בפסוק" מסיים הרב בנימין מילצקי את שיעור הדך היומי של היום (ד') "הם בני בניו של יתרו". "לכתיב, ובני קיני חותן משה עלו מעיר התמרים"