
תנובה, ענקית החלב הישראלית, הודיעה ביממה האחרונה על העלאת מחירים נוספת בשיעור של 4.4% על כלל מוצרי החלב שלה, אך נראה כי הצרכנים הישראלים אינם נשארים אדישים. על רקע ביטול מבצעים לקמעונאיות הגדולות מתחילת 2025, שהוביל לעליית מחירים עקיפה, החברה רושמת ירידה משמעותית במכירות ברבעון הראשון של השנה.
על פי הנתונים, תנובה ספגה ירידה של 8.6% במכירות הכמותיות ו-1.2% במכירות הכספיות במהלך הרבעון הראשון של 2025. זאת, בעוד מתחרותיה דווקא רושמות צמיחה: מחלבות רמת הגולן זינקו ב-35%, טרה עלתה ב-10%, גד צמחה ב-6%, ואפילו שטראוס, שהעלתה מחירים, רשמה עלייה צנועה של 1%.
עוד באתר:
הירידה במכירות מגיעה על רקע מחאה מצד רשתות השיווק. רשת אושר עד, ולאחריה שופרסל, הודיעו כי יסירו את מוצרי תנובה ממדפיהן במחאה על ביטול המבצעים לקמעונאיות. צעד זה משקף את התסכול הגובר בקרב הציבור ורשתות השיווק מהמדיניות של תנובה, שנתפסת כמי שממקסמת רווחים על חשבון הצרכנים.
תנובה, שנמצאת כיום בבעלות ממשלת סין ומתכוננת להנפקה בבורסה, מתמודדת עם ביקורת ציבורית חריפה. החברה, שבעבר נתפסה כ"בית של כולנו", נתפסת כעת כמי שמעדיפה אינטרסים כלכליים על פני נאמנות לקהל הישראלי. ביטול המבצעים והעלאות המחירים החוזרות ונשנות הובילו לתגובה צרכנית מיידית, שפגעה קשות בתוצאותיה העסקיות.
העלאת המחירים של תנובה והחלטתה לבטל מבצעים לקמעונאיות עוררו תגובה חריפה מצד הצרכנים ורשתות השיווק. הירידה במכירות, לצד הצמיחה של מתחרותיה, מעידה על שינוי בהעדפות הציבור הישראלי. האם תנובה תשנה את מדיניותה כדי להשיב את אמון הצרכנים? הזמן יגיד.