
הבוקר פתחנו בקריאה: "התעוררו! העיירה בוערת" – כהכנה לל"ג בעומר וכמדי שנה, 'הרשות הלאומית לכבאות והצלה' יצאו בקמפיין לקראת החג. השנה ניתן לראות חידוש של ממש, עם כל הצוות שמבין את השפה החרדית: גם ישראל פריד בלפ"ם וגם דני כהן מפילוחים. מדובר בקמפיין שמצליח להעביר את המסר שאסור להשאיר את הילדים לבד, לדאוג שהמדורה לא תתלהט יתר על המידה, להכין מים לכיבוי. תשדיר רדיו מצויין ומודעה מעולה בעיתונים.
האזינו לתשדיר:
עוד באתר:
גם בתי המלון והחנויות בצפון חוגגים בימים אלו – זו פריחה שמגיעה להם אחרי תקופת יובש ארוכה בעקבות המלחמה וכל מה שעברו. בנוסף, עמותות רבות פועלות – כל אחת בדרכה. יש את "חי רוטל" וכל העיסוק בכך, אבל יש קמפיינים שפשוט נוגעים בלב – במיוחד של עמותות 'זה לזה', שמצליחה להתחבר לכל חג, לכל אירוע, לכל סיטואציה. באופן מרגש, היא מציגה את דמות "הגיבור הקטן" מול "החלל הגדול", ילד שאין לו אב, וזקוק לאבא שבשמיים. הן תמיד מצליחות למצוא את הקונוטציה הנכונה, את הקשר לכך שרק הקדוש ברוך הוא שומר עליהם – ועושות זאת באופן מרגש ומקצועי.
הקיץ מגיע, חוזרים מהמדורה ורוצים להתחדש – ואכן, קמפיין שבלט השבוע הוא של 'מי עדן'. כבר זמן רב שהם לא פנו למגזר החרדי – לא עם המוצרים הרגילים ולא בכלל. ועכשיו הם יצאו עם מוצר חדש: בר המים 'ריינבו' על בסיס סנן – לא בקבוקים. מכשיר מתקדם שנועד להתחרות במותגים כמו 'נועם 2' כיוון שגם הוא מאושר לשימוש בשבת. המטרה היא להציג מכשיר עם שירות והאמינות של המותג המוכר 'מי עדן' – הכולל כשרות לשבת –בשורה משמעותית לשומרי השבת.
גם בתחום המזגנים יש קמפיין חדש, השבוע 'אלקטרה', בקמפיין של משרד הפרסום 'מימד' שמדגיש מחיר – 70 אגורות ללילה – מעניין לראות את הזווית שהם בחרו. המותג בולט, הצבעוניות ברורה, ועולה גם השיח על כשרות לשבת בתחום מיזוג האוויר – כולל מזגני אינוורטר.
בתחום הפיננסים, הקמפיינים התחילו לגעת בנושאים של הלוואות וכספים. מי שתפס אותי השבוע ברדיו הוא בנק פאג"י. במשרד הפרסום 'אפיקים' יצרו תשדירים עם סיטואציות של שיח – למשל, שיחה בין אברך למישהו המבקש הלוואה, ואז נשמע קול נוסף ששואל: "אבל למה בכלל צריך להלוות?" זהו הקריין של פאג"י שנכנס לסיטואציה ואומר: "אנחנו הפתרון". כך גם עם צעירה שרוצה לעבוד כבייביסיטר כדי לקנות מצלמה – פאג"י מציעים לה חשבון צעירים כפתרון.
הם יצרו טוויסט מעניין, שבו הקריין נכנס לדמויות עצמן.
האזינו לתשדיר:
האזינו לתשדיר הנוסף:
כרטיס האשראי של "יש כאל" יוצא בקמפיין באמצעות משרד הפרסום 'אותנטי' עם מסר ברור: "אצלנו הריבית יורדת". רואים מגלשה עם אחוזים, מקבלים הלוואה בריבית נמוכה יותר מהבנק – מסר שבדרך כלל שייך ל"מקס", אבל כאן מאומץ על ידם. התחום תחרותי, וזה טוב. מבחינה קריאייטיבית, כמי שפועל בתחום, מעניין לעקוב אחרי השפה והמסרים של הקמפיינים הללו.
ועוד קמפיין שבלט השבוע – של חברת 'בית השקעות נדל"ן', שעברו למשרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל'. כבר ניתן לראות את טביעת היד: "ירושלים של כסף" – עם נקודות ציון ואייקונים ירושלמיים, פרויקטים אטרקטיביים להשקעה בעיר, ומגוון פתרונות מימון.
רגילים לפרגן למשרד הפרסום 'בריליאנט' על עבודות קריאייטיב מצויינות. הפעם מדובר בקמפיין של "סופרב" – תוספי תזונה. הם יצאו בסדרה של שלוש מודעות: מולטי-ויטמין לגברים, לנשים ולילדים. מה שמרשים כאן הוא השפה הברורה, המיקום המדויק של האלמנטים, והקריאייטיב שמדבר על "השלמת החסר" – לכל קהל יעד בערוץ שלו.
לגברים – ארון ספרים, בצבע ירוק מזוהה, עם מסר של חיזוק. לילדים – משחק, עם קריאה לאמהות – פתקים עם תזכורות, כאילו שוכחת לדאוג לעצמה – ואז מופיע חצי אבוקדו, עם המסר: "אפשר להשלים את החסר". השפה הגרפית נשמרת, הצבעוניות עקבית, והמותג בולט – בהחלט מגיע להם קרדיט ענק. לצידם תשדיר רדיו קריאייבי מאוד בו הקריינית בודקת שכל המרכיבים נמצאים בגוף – כשסופהרב הוא הפתרון להשלמה של מה שחסר.
האזינו לתשדיר:
בשבוע הבא כבר נתחיל לראות את הקמפיינים לקראת שבועות.
להאזנה לפינה המלאה מתוך התוכנית שטח שיווקי עם עפר גדנקן: