רכבת ישראל, אילוסטרציה | צילום: Yossi Aloni Flash90

רכבת ישראל ממשיכה בנסיעת הצמיחה: החברה פרסמה הבוקר (ד') את הדו"ח הכספי לרבעון הראשון של שנת 2025, ממנו עולה תמונה ברורה של עלייה חדה בהיקף הפעילות – אך גם ירידה ברווח הנקי, בעיקר בשל הוצאות ביטחוניות ואחרות.

לפי הנתונים, ברבעון הראשון נרשמו 18.1 מיליון נסיעות ברכבת, עלייה של 18.3% לעומת 15.3 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד. גם ממוצע הנסיעות היומי טיפס ל-272 אלף – עלייה של 17%.

העלייה המשמעותית בנפח הנסיעות התאפשרה, בין השאר, בזכות גידול של 19% בנסועת הקרונות שהופעלו. נתונים אלה משקפים את הביקוש ההולך וגדל לשירותי הרכבת מצד הציבור.

מדדי הדיוק של הרכבות נותרו גבוהים: ממוצע דיוק רכבות הנוסעים עמד על 95.6% – בנטרול השפעת אזעקות "צבע אדום", ו-95.1% כוללן. מדובר בירידה קלה ביחס ל-96.64% ברבעון המקביל.

בתחום הפיננסי, רשמה רכבת ישראל עלייה של 9.6% בהכנסות שהסתכמו בכ-908.5 מיליון שקל.
מתוכן:

הכנסות מהסעת נוסעים: 61 מיליון ש"ח (עלייה של 13%)

הכנסות מהובלת מטענים: 43 מיליון ש"ח (עלייה של 10%)

הכנסות מדמי שכירות וגורמי חוץ: 26 מיליון ש"ח (עלייה של 30%)

במקביל, הובלת המטענים צמחה משמעותית – 1.7 מיליון טון מטענים, לעומת 1.4 מיליון בתקופה המקבילה – עלייה של 16%. נתון זה הושג לאחר חיבור חמשת נמלי הים התיכון לרשת הרכבתית.

למרות הנתונים החיוביים, רשמה החברה רווח נקי של 4 מיליון ש"ח בלבד, ירידה חדה לעומת 57.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. הסיבות המרכזיות: גידול של 48% בהוצאות שמירה (כ-20 מיליון ש"ח), וכן עלייה ניכרת בהוצאות תחזוקה ומחשוב.

כחלק מהתחדשות התחבורתית, השקיעה הרכבת ברבעון הראשון כ-950 מיליון שקל בפרויקטים תשתיתיים, בהם מסילה מזרחית, מסילה 431, מסילה רביעית באיילון, הכפלת מסילות החוף ועוד.

לאור מגמת השיפור, דירגו חברות הדירוג "מעלות" ו"מידרוג" את רכבת ישראל בדירוג האשראי הגבוה ביותר – AAA, על רקע הסכם חדש עם המדינה, שמחזק את הקשר והמחויבות בין הממשלה לבין החברה.

נתוני הרכבת מלמדים על המשך התרחבות ושיפור השירות – אך מציבים בפני הנהלת החברה אתגר ברור: שמירה על רווחיות תוך התמודדות עם אתגרי הביטחון והתפעול של התחבורה הציבורית בישראל.











עוד כתבות שיעניינו אותך

יוצא דופן

מאזינים לזאנוויל: הרבי שלא תועד מעולם לצד ר' דוב

אליעזר חסיד
חילוץ מורכב

דרמה ביער: הנעדר אותר לכוד בתוך בור עמוק

אבי יעקב
ויכוח סוער בשידור

הח"כ לא יגיע לעצרת בגלל השלטים, מימרן התעמת

אבי מימרן
בירכו בפטור

צפו: זה מה שאמר הגר"ד לבחור שנעצר ב'שבעה'

נתי קאליש
תיעוד קפוא

צפו: כך חולצו הישראלים שנתקעו בסופת שלגים

אבי יעקב
אגודה פנו לאגד

תופעה: נהגים ערבים באגד מתעללים בנוסעים חרדים מחיפה

פנחס בן זיו
לקראת העצרת

"העדשה של הדור החרדי": שוקי לרר חושף סיפורים

אפי סקקובסקי ומני וקשטוק
צפו בתיעוד

מכת הביוב והחולדות בב"ב: "בעזה לא היה לנו ככה"

איתי דהן
ביקור מסוכן

היועץ מספר: "שמעתי את קול חי בסוריה, לא האמנתי"

קובי סגל
לפנות בוקר

צפו במבצע המורכב: נפל לבור בעומק 7 מטר וחולץ

פנחס בן זיו
פגיעה קשה

צפו בתיעודים: ההוריקן היכה קשות באי הקריבי

שמעון כץ
הערב אצל יענקל'ה

הרב גלזר: "החיילים מתו כדי להוכיח את כוחה של תורה"

יענקל'ה פרידמן
מסר חד וברור

ראש הישיבה בסרטון: "לבוא מרחוק רחוק, במסירות נפש"

אלי יעקובוביץ
לקראת עצרת המיליון

הרב גלזר חושף: מכתב ראשי הישיבות נגד קודקוד

יענקל'ה פרידמן
עדותו המצולמת

כך ניסה השב"כ לגייס את אפי פלדבאום כסוכן

גדי פוקס
2,000 שוטרים

עומסים וחסימות נרחבות בי-ם: כך תגיעו לעצרת בבטחה

אלי יעקובוביץ
ללא ניצולים

דקות לאחר ההמראה: כלל הנוסעים נהרגו בהתרסקות

שמעון כץ
במסדרונות הכנסת

גולדקנופף יצביע בעד חוק הגיוס? זוהי תשובתו

שלום שטיין
מסע מרתק

קרוקס או דווקא מדרסים? מה עושים כשהזוגיות מתערערת

הרב אריה אטינגר
צפו בתיעוד

הצגה חולנית: כך 'נמצאו' שרידי הגופה ברצועה

שלמה ריזל וקובי פינקלר