לקראת ימי בין הזמנים התקיים בסוף השבוע מעמד 'נקבצו' בראשות מרן הראש"ל הגר"י יוסף והגר"מ צדקה וראשי הישיבות ובהשתתפות אברכים ובני ישיבות מכל רחבי הארץ. את המשא המרכזי נשא מרן הראש"ל הגר"י יוסף שאמר כי כל הזכות שלנו בארץ ישראל היא מחמת התורה הקדושה, ובלעדיה אין לנו זכות קיום כאן.
בדבריו, קרא מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף לבני הישיבות להתמיד בלימוד התורה כזכות היסודית של עם ישראל בארץ ישראל, תקף בחריפות את גזרות הגיוס, והציע "שוויון בנטל" שבו החילונים יצטרפו ללמוד תורה. הוא הדגיש את תורת אביו, מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, כתורת אמת, וקרא להמשיך ללמוד אותה גם ב'בין הזמנים', תוך מתן הנחיות ללימוד הלכה למעשה.
"באיזה זכות אנחנו פה?… זו זכות התורה הקדושה. זה הקושאן שלנו. זה הטאבו שלנו על ארץ ישראל." הוא הוסיף: "אם אין תורה בארץ ישראל, מה אנחנו עושים כאן?… העיקר פה, בארץ ישראל, זה התורה הקדושה", אמר מרן ותקף את גזרות הגיוס: "השטן מקטרג… זה מפריע לו שככה עולם התורה פורח. ועושים כל מיני גזרות קשות." הוא הזכיר את צער אביו: "אני אומר לכם שמרן זצ"ל נפטר מהצער על גזירת הגיוס… כמה הרב היה בצער?… הוא בכה בדמעות… כואב לי על הבן שנפטר, אבל כפל כפליים כואב לי על הגזרה של גיוס בני הישיבות." הוא השווה זאת לצער החזון איש על גיוס בנות: "אומרים שהחזון איש נפטר מרוב הצער על גיוס בנות." הוא ביקר את הנציגים החרדים: "אם הרב היה חי איתנו… היה אומר… תעשו קודם כל את חוק הגיוס… הם סמכו עליהם, העמידו להם לרמאים האלו, ורימו אותם." הוא התנגד לנוסח חוק הקובע שבני ישיבות הם "חייבי גיוס" עם דחייה: "זה נגד הרמב"ם. מי שבן תורה, שבט לוי, הוא פטור מגיוס… איך אפשר?"
עוד באתר:
הרב הציע הגדרה מחודשת לשוויון בנטל: "צריך שוויון בנטל. מה שוויון בנטל? שהחיילים ילכו לבוא ללמוד כמו שאנחנו לומדים… שכל הקצינים, כל החילונים, יבואו ללמדו תורה כמו שאנחנו לומדים, שוויון בנטל. זה האמת. אתם מעמידים את העולם, רבותיי. ויגבה ליבו בדרכי ה'." הוא סיפר על ביקור בישיבת לייקווד באמריקה: "ישיבה של 9,000, קרוב ל-10,000 תלמידים… אם יהיה להם 10,000 תלמידים, טראמפ יכיר בהם כמו יישוב… ויהיה להם תקציבים." הוא הוסיף: "תראו מה זה התורה שלנו, תורה מגינה ומצלא".
הרב קרא לאברכים להמשיך ללמוד ב'בין הזמנים': "בואו תיזהרו… לא תעשו כל מיני טיולים, שהחילונים יראו אתכם… אין לנו כוח לבטל את בין הזמנים… ממשיכים, אבל כמה שפחות." הוא הציע: "אפשר לקום קצת מאוחר… תבואו בשעה תשע וחצי, עשר… לפני צהריים, שעתיים, אחרי צהריים, שעתיים… לא תתנתקו מהלימוד." הוא המליץ ללמוד ספרים כמו "חזון עובדיה": "הייתי בישיבה קטנה… קבעתי חברותא… לומדים את הספר, גמרנו אותו מראשיתו ועד סופו עם המקורות… תקיפו את התורה, הלכות שבת, הלכות ברכות, הלכות בשר בחלב".
הרב שיבח את תורת אביו: "תורתו של הרב היא תורת אמת טהורה… הכל בהבנה, הכל בבהירות." הוא סיפר על רבנים בבני ברק: "הם לא מכירים את התורה של הרב… פותח להם את העיניים, הם מתפעלים." הוא השווה את הרב לחתם סופר: "החתם סופר… היה משיב של הדור… אני מקבל סייעתא דשמיא, אני מעולם לא טעיתי… וזה מרן. מרן התקיף את כל התורה." הוא קרא ללמוד את תורת הרב בשבתות: "בליל שבת תנצלו את זה ללמוד בספרים של מרן… זו זכותו של הרב להגן עליכם."
הרב הדגיש את הדרך ללמוד הלכה, תוך סיפור על הרב יהודה עדס: "הגיע בחור אחד… התחיל ללמוד את כף החיים… הרב עדס אמר לו… אתה בא לומד את כף החיים, פותח כף החיים ולומד?… תפתח את הסוגיה… רי"ף, רא"ש, רמב"ם, רשב"א… אחר כך בית יוסף, שולחן ערוך… ככה לומדים הלכה למעשה." הוא הוסיף: "גדול תלמוד שמביא לידי מעשה… ללמוד וללמד כדי לשמור ולעשות ולקיים."
המעמד, שהתקיים בפעם השנייה ע"י 'איגוד האברכים והקהילות' מתעתד בע"ה להפוך לכינוס קבוע מידי בין הזמנים ולהחזיר עטרת כינוסי בני התורה שהתקיימו בימי חייו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.
בין הרבנים שהשתתפו ונשאו דברים: הגר"י כהן ר״י תורה ודעת ורב שכונת שמואל הנביא, הגר"מ אלבז ר"י שבות יהודה, הגר"ח כהן ר"י באר התלמוד, הגר"ז כהן ר"י אבני נזר, הגר"י מימון ר"י תורת משה, הגר"ב גמליאלי ר"י לבב חכמה והגר"פ איפרגן משגיח ישיבת אש התלמוד.
ראשי הישיבות בדבריהם חיזקו את בני התורה לנוכח הגזירות על עולם התורה ורדיפת בני הישיבות וקראו להם שלא להתפתות אחרי הניסיונות ושלא להכנע ואדרבה להתחזק ביתר שאת בלימוד התורה ובפרט בימי בין הזמנים.
עוד השתתפו במעמד: הגר"י שטרית ר"י מאור חיים, הגר"ע יוסף ר"י אהל יוסף, הגר"י כהן ר"י נזר התלמוד, הגרש"ש יחיא ראש ישיבת בית הלוי, הגר"ר יוסף ר"י חזון עובדיה והגר"ר זיאת קצין משגיח ישיבת אבני נזר.
קרוב לשעה אחת בלילה הסתיים המעמד בהרגשה עילאית של רוממות הנפש, תוך שהנוכחים יוצאים בתחושת גאוות יחידה על כך שזכו להיות שייכים ללגיונו של מלך, בני התורה העוסקים בתורה יומם ולילה.