
חברות תעופה רבות חידשו את פעילותן מישראל ואליה, אחרי תקופה לא פשוטה שבה רבות מהן הדירו רגליהן מהארץ בשל המצב הביטחוני והחשש מנפילת טילים, כולל טיל בליסטי שנפל במרחב נתב"ג לפני מספר חודשים. עם תחילתה של חופשת בין הזמנים, ישראלים רבים מגלים ששוב אפשר לטוס, וחברות חדשות וישנות מצטרפות מחדש ללוח הטיסות.
מי כבר חזרו לטוס לישראל? בין החברות שכבר פועלות כיום מישראל אפשר למצוא את אל על, ארקיע, ישראייר ואייר חיפה המקומיות, לצד שורת חברות זרות כמו אתיופיאן איירליינס, איתיחאד, פליידובאי, אייר פראנס, אג'יאן, יונייטד, לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, LOT הפולנית, טארום, בלו בירד, טוס איירוויס, אזימוט הרוסית, סמארטווינגס, אוזבקיסטן איירווייז, בולגריה אייר ועוד רבות אחרות. בנוסף, גם חברות הפועלות דרך צ'רטרים חידשו את טיסותיהן, בהן 4Airways, DAT, Electra Airways, Get Jet, SmartLynx, Hello Jets, ו־Windrose.
לצד השמות הגדולים, פעילים כיום גם מותגים פחות מוכרים לקהל הישראלי, כמו KlasJet הליטאית שטסה עבור סאן דור, Red Wings הרוסית שמפעילה טיסות גם לאילת דרך עצירת תדלוק, Air Samarkand, Qanot Sharq מאוזבקיסטן, וחברות רומניות רבות כמו FLYONE, FLYLILI, FLYYO ו־DANAIR. גם הסינים חזרו, עם האינאן איירליינס, והאזרים עם אזרבייג'ן איירליינס. נוכחות זו משקפת את הגיוון ואת ההתאוששות של שוק התעופה בישראל.
עוד באתר:
מי עוד חוזרות בקרוב – ולמה שווה להמתין: לצד החברות שכבר חזרו לטוס, כמה חברות מרכזיות הודיעו על חידוש טיסותיהן בקרוב. אייר סיישלס דחתה את חזרתה ל־7 באוגוסט, וויזאייר תשוב לפעול בהדרגה מה־8 באוגוסט, בראסל איירליינס תחזור ב־13 באוגוסט, ו־אייר בלטיק צפויה לשוב כבר ב־4 בספטמבר.
המשמעות ברורה: ככל שנכנסים יותר שחקנים, המחירים צפויים לרדת וההיצע יגדל – מה שהופך את אוגוסט וספטמבר לחלונות הזדמנויות לחופשה משתלמת.