
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היום (ג') את החלופה הנבחרת לתוואי מסילת הגליל, הכוללת מסדרון מסילתי באורך של כ-64 ק"מ שיחבר את טבריה והגליל העליון לרשת המסילות הארצית. ההחלטה מהווה בשורה תחבורתית ותיירותית אדירה לעיר, שתשמש נקודת חיבור מרכזית בין צפון הארץ לדרומה.
שרת התחבורה מירי רגב בירכה על ההחלטה והדגישה את התרומה הכלכלית והחברתית הצפויה: "החיבור בין טבריה והגליל המזרחי לרשת הרכבות הארצית יפתח בפני תושבי האזור אפשרויות חדשות לעבודה, ללימודים, לפנאי ולתיירות, ימשוך השקעות ויעודד עסקים חדשים. זהו מסלול שמביא הזדמנות היסטורית לפיתוח מואץ של הגליל, לצמצום פערים ולהענקת שוויון הזדמנויות לכל אזרח."
ראש עיריית טבריה, יוסי נבעה, ציין כי מדובר בציון דרך היסטורי: "זהו מתווה ששם את טבריה במרכז פסי הרכבת ובמרכזו של הצפון. הרכבת תחזק את העיר בכל תחומי החיים ותאפשר דרך מהירה ובטוחה יותר לטבריה וממנה. אני מודה לשרת התחבורה ולכל גורמי המקצוע על קידום המהלך."
עוד באתר:
לדברי מהנדס העיר, שני אלדן, מדובר באבן דרך משמעותית ביעדי הצמיחה של טבריה: "העיר שמה לעצמה יעד להגיע ל-130 אלף תושבים עד 2040. אנו צפויים להשלים את התכנון המפורט, כולל תוואי המסילה ומיקום התחנה, עד סוף 2027."
הפרויקט צפוי לשנות את מפת הנגישות בצפון, לשפר את החיבור בין הגליל המזרחי למרכז הארץ, ולהוות מנוע צמיחה אזורי בכל התחומים — תחבורה, תיירות, תעסוקה ואיכות חיים.