
59 נוסעים ישראלים הגישו השבוע תביעה נגד חברת התעופה ארקיע, בדרישה לפיצוי כולל של כ־590 אלף שקל, בעקבות עיכוב חריג בטיסה מפריז לישראל ב־11 ביוני האחרון. על פי כתב התביעה, הטיסה תוכננה להמריא בשעה 16:00, אולם בשל תקלה טכנית המריאה רק לאחר יותר מעשר שעות, בשעה 02:08 בלילה שלמחרת.
במהלך ההמתנה הארוכה בנמל התעופה, טוענים הנוסעים כי החברה לא סיפקה את שירותי הסיוע הקבועים בחוק. "הוצע שובר בסך 12 אירו בלבד, שהיה מוגבל למתחם מזון שנסגר במהלך ההמתנה. המזון שהוצע כלל כריכים עם חזיר בלבד, שאינם מתאימים לנוסעים שומרי כשרות או לנוסעים המעדיפים מזון שאינו כולל חזיר", סיפר אחד מהם.
מקררי המזון הריקים מהם הוצע לנוסעים לרכוש אוכל | אמס
עוד באתר:
כפי שניתן לראות מהתיעודים שמתפרסמים ב'אמס', אזור המזון בו הוצע לנוסעים לרכוש אוכל, כלל מקררים ריקים ממזון והמזון היחיד שהוצע היה כריכים עם בשר חזיר ל"ע. לדברי התובע, נוסעים רבים נותרו רעבים במשך שעות ארוכות. בתיעוד ניתן לשמוע את הנוסעים חסרי אונים מול ילדיהם שלא אכלו שעות רבות.
עוד נטען כי החברה לא סיפקה לינה או הסעות חלופיות, על אף שהעיכוב גרם לכך שהנוסעים נאלצו להמתין עד שעות הלילה המאוחרות בשדה. גם שירותי תקשורת בסיסיים, כמו שיחות טלפון או אפשרות לשלוח הודעות, לא הועמדו לרשותם. "נותרנו חסרי מענה, ללא ליווי או תמיכה נאותה מצד החברה", נכתב.
במכתב שנשלח לחברת ארקיע ימים אחדים לאחר האירוע, ציינו הנוסעים כי "נגרמה לנו עוגמת נפש רבה, הוצאות נוספות כגון רכישת מזון כשר, ופגיעה משמעותית בזכויותינו כנוסעים, כבני אנוש וכלקוחות". לטענתם, החברה כלל לא השיבה לפנייתם, ולכן פנו לבית המשפט.
מתחם המזון הריק ממנו הוצע לנוסעים לרכוש אוכל | אמס
התובעים מבקשים מבית המשפט לפסוק לכל אחד מהם פיצוי בסך 2,390 שקל בשל העיכוב, וכן 11,940 שקל נוספים בגין אי־מתן שירותי סיוע כנדרש בחוק. בסך הכול, דורשים הנוסעים פיצוי של כ־590 אלף שקל, בנוסף להוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.
לדבריהם, מטרת התביעה אינה רק קבלת פיצוי אלא גם יצירת הרתעה, כדי שחברות תעופה יכבדו את החוק ויבטיחו לנוסעים יחס הולם גם בשעת משבר. "אנחנו מצפים שארקיע תלמד מהאירוע ותמנע הישנות מקרים כאלה בעתיד", סיכמו.
מארקיע נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו לידינו את פרטי התביעה. עם קבלתה נלמד את הנושא ונשיב כמקובל בפני בית המשפט".
