
בתקופה שלקראת החגים ניכרת פעילות פרסומית רחבה בציבור החרדי, עם מהלכים מעניינים של מותגים גדולים.
אחד הקמפיינים הבולטים מגיע ממותג האוכל היהודי ׳גולדיס׳. למרות שוק צפוף ורווי, הם הצליחו לבנות מותג חזק בציבור החרדי שמעורר השראה גם בקהלים רחבים בציבור הכללי. השיתוף פעולה של משה גולדיס עם השף גר הצדק תום פרנץ, הידוע גם בציבור הכללי, יצר שילוב אותנטי ומרגש. קולו של השף בתשדיר הרדיו, עם המבטא הייחודי, מחבר את עולמות התוכן היהודיים אל הצרכנים. מעבר לכך, הקמפיין לא הסתפק במסרים המסורתיים של “קישקע” ו”גאלע”, אלא הציע קומבינציות חדשות ומעוררות השראה. קרדיט לכך מגיע למשרד הפרסום בולטון-פוטנציאל.
האזינו לתשדיר המלא:
עוד באתר:
גם ׳שטראוס׳ ממשיכה בשני קמפיינים מרשימים בהובלת משרד הפרסום בולטון-פוטנציאל. ׳סלטי אחלה׳ חיברו את עצמם לעולמות השבת – לא רק כ”סלטים לשבת”, אלא בקונספט של “בכל שבת כולנו משדכים סלטים”. הדגש היה על סלטי ה־250 גרם, קטנים ומותאמים אישית, כאשר משלבים שני סלטים יחד. זוהי מגמה עולמית, הדומה לעליה בצריכת הבקבוקים הקטנים בחברות המשקאות.
האזינו לתשדיר המלא:
הקמפיין השני של ׳שטראוס׳ למותג ׳מילקי׳ הוא צבעוני, בולט ומלא אנרגיה. הסלוגן “רגעים של שמחה לכולם” התמקד בחיבור אישי לכל טעם ותחושה. מדובר בקמפיין שיצר אווירה חגיגית וחשק מיידי למוצר.
האזינו לתשדיר המלא:
חברות הסינון נכנסו חזק לתקופת החגים. חברת ׳עסקן׳ יצאה בקמפיין נקי לרגל ראש השנה תחת המסר “מתחילים נקי” בהובלת משרד הפרסום ׳ סימניםil׳. במודעת העיתון הוצג מטאטא שמנקה את כל האפליקציות של הרשתות החברתיות כסמל לניקיון דיגיטלי. בתשדיר ברדיו נשמעת קריאת “אלול” חזקה שמצליחה לגעת ברגש, להזכיר את הקריאה המוכרת מבתי הכנסת. מדובר בקמפיין שמעביר מסר כפול: לא רק מכירה של שירות הסינון, אלא גם מסר רוחני וערכי לתחילת השנה. הדגש הוא על חיבור רגשי – שמע שמעביר תחושה שאין במודעה כתובה. הקמפיין אף לווה בהצעת מבצע.
האזינו לתשדיר המלא:
מותג נוסף שבולט במגזר החרדי הוא ׳שרייבר׳. מדובר בעבודה מדויקת מאוד של משרד הפרסום ׳דמיון׳ מול קהל נשי, שמשולבת בכל הערוצים – רדיו, דיגיטל ועיתונות. ההשקה של סדרת הגרביים החדשה לוותה בקמפיין דרמטי שבו שמעו קטעים דרמטיים שמדגישים את המסרים: “היא חזקה, היא נוחה, היא שומרת על הטבעיות”. התוצאה – עבודה פרסומית יפה ומדויקת.
האזינו לתשדיר המלא:
הקמפיין הבולט ביותר השבוע היה של משרד הרווחה תחת המסר “קשר חברתי זה קשר בריא”. בקמפיין הקריאייטיבי שנוצר בלפ״ם הופנתה פנייה לגיל השלישי והודגש כי קשרים חברתיים הם התרופה המונעת שתשמור עליהם חיוניים בגוף ובנפש. בתשדיר נשמעת אישה מבוגרת או סב שמתקשרים לרופא ושואלים על תוצאות בדיקה. הרופא משיב וכותב במחשב: “פעמיים קפה עם חברות בשבוע”. בפרינט הופיעה קופסת תרופות עם “מרשמים” שונים: חברותה, נעלי ספורט להליכה, חוג צבע. זהו קמפיין שמעורר תזוזה ושיח אמיתי, לא רק מכירות. הוא גרם גם לקהלים צעירים לחשוב על הוריהם וסביהם, ויצר מחויבות ואחריות אישית ללכת אליהם ולשמור על קשר.
האזינו לתשדיר המלא:
גם עולם הבנקאות הציג מהלכים. ׳בנק הפועלים׳ באמצעות משרד הפרסום ׳גל-אורן-לרנר bsd׳ יצא במהלך ענק: חלוקת מניות ללקוחות שפותחים חשבון מסחר. זה יצר תחושת שותפות עם הבנק וחיבר את הציבור החרדי לשיח על שוק ההון – מגמה בולטת בשנתיים האחרונות, עם הרצאות בקהילות ופתיחת חשבונות מסחר. מדובר בצעד שלא נראה קודם לכן.
׳בנק לאומי׳ יצא עם מהלך משמעותי בהובלת משרד הפרסום ׳בריליאנט׳ המציג הורדת ריביות על משכנתאות והלוואות. מהלך שפונה ישירות לכיס של הצרכן. לא עוד שיח על שירות וזמינות, אלא על השאלה: “איך אני מרוויח יותר?”
האזינו לתשדיר המלא:
מותג החיתולים ׳האגיס׳ חזר לזירה עם קמפיין שנוצר במשרד הפרסום ׳גל-אורן-לרנר bsd׳. הקמפיין התמקד באימהות לילד ראשון, ויצא מגבולות המבצעים וההנחות. במקום זאת, הוצע ערך אמיתי: יועצת שמגיעה עד הבית ומעניקה ליווי ותמיכה, ולעיתים גם שומרת לילה שתאפשר לאם לישון בשקט. זהו קמפיין מדויק שמתרכז בצורך האמיתי של האם.
האזינו לתשדיר המלא:
אנחנו בתקופת המעבר בין קופות החולים. שלוש קופות השיקו קמפיינים גדולים לציבור החרדי, כל אחת עם מהלך משלה. לצד זאת, נרשמה טעות של אחת הקופות (שלא נזכיר את שמה), שהפיצה פרסום בקבוצות וואטסאפ ובו שולבו בטעות איורים לא מתאימים (גבינה צהובה ופסטרמה). הטעות תוקנה, אך זה היה תזכורת לחשיבות הדיוק – לפעמים פרט קטן, כמו כיפה לא נכונה או אלמנט לא יהודי, עלול לפגוע במסר.
׳מאוחדת׳ הציגה את קמפיין “העוזר האישי שלכם” באמצעות משרד הפרסום ׳גל-אורן-לרנר bsd׳. מדובר מענה חדשני שמנגיש שירותי בריאות באמצעים דיגיטליים 24/7. השירות שולח טפסים ישירות למייל ומייתר המתנה לנציג.
האזינו לתשדיר המלא:
׳לאומית׳ ממשיכה בקמפיינים הקריאייטיבים מאוד שנבנים במשרד הפרסום ׳בריליאנט׳. הפעם הקריאייטיב מבריק במיוחד תחת המסר: “מייבשים אתכם” הנראה וויזואלית במודעות. בתשדיר הרדיו המצויין נשמעת לקוחה מתקשרת, והמוקדנית משיבה: “אני אפעיל את המייבש, יש לנו תוכנית ייבוש”.
האזינו לתשדיר המלא:
כללית השיקה מסר בריאותי – “החיים מתוקים יותר עם פחות סוכר” – בחיבור לעולמות הילדים ולחבורת תרי״ג. המהלך שהחל ב׳בין הזמנים׳ וכלל פרסום נרחב מאוד במדיות הוויזואליות לצד ג׳ינגל מושר חדש וקליט מאוד ברדיו לצד מסרים ברוח הקמפיין
האזינו לתשדיר המלא:
כך נראית זירת הפרסום בתחילת אלול: מותגים מכל התחומים – אוכל, סינון, אופנה, בנקים וקופות חולים – הציגו קמפיינים מגוונים, מלאי יצירתיות, רגש ושיח אמיתי עם הציבור.
להאזנה לפינה המלאה מתוך התוכנית 'שטח שיווקי' עם עפר גדנקן: