
בס"ד.
עש"ק פרשת כי תצא תשפ"ה.
לידידיי ומכריי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'.
עוד באתר:
המוח מרוכז להתמודד עם השוטף בחיים, ברוגע ובשלווה, אך כאשר באה התמודדות מסוימת, היא תופסת את כל המוח וכל השוטף עובר לאוטומט, אולם כאשר כמה התמודדויות צצות בבת אחת, נראה שמאבדים את המוח ולאות משתלטת על הבן אדם, בפרט כאשר הם דברים שאינם בשליטתך ואין לך מושג איך להתמודד איתם.
השבוע הייתי עד לסיטואציה מעניינת, והחלטתי לפרסם זאת כדי להרבות אמונה ובטחון והתבוננות בהשגחה פרטית, ולהמשיך ישועות עלינו ועל כל בית ישראל לקראת השנה החדשה הבעל"ט.
אני רואה יהודי נכנס לביהמ"ד ומסתכל לכל כיוון כמחפש מישהו, כשמצא את האיש המבוקש הוא ניגש אליו ושולף לו שטר חוב ומבקש ממנו לחתום לו ערבות, והאיש שואל את אותו, זו הלוואה לחתונה או לסתם חובות או עסקים?
הלווה שואל אותו: מה זה משנה?. עצה טובה קא משמע לן, הוא ענה. אם זה לעסק, זו ההשתדלות הנכונה, מקימים עסק, לווים פורעים וכו' אבל אם מדובר להוצאות של החתונה, יש דרך אחרת.
בשלב הזה גם אני נדרכתי, כל אחד מחפש את סוד הקסם איך לחתן בדרך האחרת בלי להזדקק לגמ"חים, חבל שפגשתי אותו רק כעת, כאשר אירסתי את הצעירה, איפה הוא היה עד עכשיו? אך שתקתי והמתנתי לשמוע דבריו.
המלווה אמר: פתח פיך ויאירו דבריך.
הרב גמליאל רבינוביץ, שמעת עליו? הוא שואל. בטח, מי לא שמע והתחזק ממנו?.
ובכן, ר' גמליאל אומר, שכאשר זוכים לארס ילד, יש לפנות אל הקב"ה ולומר לו, רבש"ע, שלושה שותפים באדם, אביו ואמו והקב"ה, נהוג, שכאשר איש פשוט משתדך עם העשיר, העשיר נוטל עליו את כל ההוצאות, מכיון שאתה מחותן בשמחה, שהרי אתה השותף המרכזי בעניין, על כן, אני משליך עליך את כל החבילה, אתה תדאג לכל ההוצאות.
האיש הוסיף: זה רלוונטי לא רק להוצאות חתונה, אלא לכל דבר וענין, ולא רק כספי, אלא גם בענייני שידוכים רפואה וחינוך וכו' אבל בנישואין זה נוגע לכל אחד, כי כל אחד מתמודד עם הדבר הזה והסכומים עצומים וזה יכול להפוך אותך לבעל חוב לשנים רבות, תנסה ותראה שזה עובד, אצלי זה עבד.
כאשר הלווה עזב עם השטר החתום בידו, ביקשתי ממנו שיספר לי קצת יותר על המהלך הזה מנסיונו.
וכך סיפר האיש: כשאירסתי את בני הבכור, עשיתי חשבון שאני זקוק לחמישים אלף דולר לכל ההוצאות ולא היה לי מושג מאיפה להתחיל, אמנם לשוטף אשתי קונה מפעם לפעם בתים, יש לי משקיעים שמממנים וקבלן עושה קצת שיפוץ ומוכרים ברווח ומתחלקים עם המשקיעים, אבל 50 אלף אקסטרה כעת נראה לי בשמים.
כאשר שמעתי את דברי ר' גמליאל רבינוביץ, לקחתי את זה ברצינות, פשוט כי לא היתה לי ברירה אחרת, מהר הבנתי כי היצר מוכן להעסיק אותך הרבה וקשה בהשתדלויות עד אין סוף, רק לא לתת לך לבטוח באמונה חדורה בלב ולהאמין כי ללא ספק ופקפוק קל כי כל ההוצאות ישולמו ע"י המחותן העשיר הכל יכול, תמיד ינסה לזרוע בך ספיקות ויאמר לך 'תהיה ריאליסטי, עזוב אותך ממיסטיקות, תעשה משהו בענין' וכו'.
האיש ממשיך: הבנתי שאני צריך לעשות השתדלות מסוג אחר, לקחתי חובת הלבבות שער הבטחון והתחלתי ללמוד, גם שאר ספרי בטחון ופסוקי בטחון וגם האזנתי לשיעורים של משפיעים בענייני בטחון והשקעתי בזה כמו השתדלויות מעשיות שעושים.
לא עבר זמן רב והרגשתי רגוע להפיל עליו את כל התיק ושיננתי את דברי החזון איש, שהסימן אם יש בטחון או לא, זה אם אתה רגוע או לחוץ, מי שיש לו בטחון אמיתי אין לו מה להיות לחוץ.
יום אחד אני עובר ברכב עם אשתי בעיר סמוכה ורואה זקן תולה שלט על המרפסת: 'בית למכירה', עצרנו את הרכב ועלינו לביתו וביקשנו לראות את הדירה ולשמוע מחיר, אשתי מיד לחשה לי כי זו עיסקא טובה ואפשר בשופי למכור את זה אחרי שיפוץ קל לפחות במאה אלף יותר, מיד שלפתי עט וניר ורשמנו זכרון דברים ונתתי לו צ'ק פקדון.
באותו ערב אני מקבל טלפון ממישהו שהציג את עצמו שכן של אותה דירה וטען לבר מצרא ושארד מזה, שאלתי אותו אם הוא מתכונן להרחיב את הדירה שלו ולחברם יחד, הוא ענה בשלילה, הוא רוצה את זה בשביל אחיו, שמתכונן לעשות מזה יחידות דיור ולהשכיר את זה והוא כשכן ינהל את זה עבור אחיו.
אמרתי לו שזה לא כלול בדין בר מצרא, האיש הסביר לי שאם אנו נתחיל להתמקח עם בעל הבית, כל אחד יציע יותר והגוי רק ירוויח מזה, לכן הוא הציע לי שארד מזה והוא ייתן לי בתמורה 50 אלף דולר בעת נעילת העיסקה.
הסכמתי וחתמנו על זה, כחודש לפני החתונה קיבלתי 50 אלף דולר טבין ותקילין וזה כיסה לי את כל ההוצאות, השותף הגביר שילם את חלקו, בלי שהייתי צריך לשפץ ולחפש משקיעים וכל שאר ההוצאות הנלוות של עורכי דין ומיסים והיטלים וכו'. עד כאן האיש סיפר.
מכיון שגם אני כעת באותה סיטואציה של כלה בבית, נטלתי מיד את ספר 'בן מלך – בטחון' והתחלתי להשקיע זמן לימוד בו, ואקווה שהחדרת הדברים ללב יעשו את הפעולה ואוכל לבטוח בהשי"ת בכל ליבי ככתוב 'בטח אל ה' בכל לבך ואל בינתך אל תשען', כלומר תשתמש בבינתך שה' העניק לך, אבל להישען? אין לנו על מי אלא על אבינו שבשמים והוא מעין לא אכזב והישועה בא תבא בעיתה ובזמנה.