הסוכה היא דירת עראי, מקום מגורים זמני, הסוכה היא ביטוי ליציאה מהבית, מעין גלות אחרי יום כיפור…אם נתחיבנו בגלות ביום כיפור אז נצא לסוכה. ומצד שני חג הסוכות קרוי בתורה שלוש פעמים זמן שמחתנו, איך השמחה והגלות מסתדרים יחד?
אחרי יום כיפור יכול האדם לגלות, שהיציבות האמיתית איננה בקירות אבן אלא בתודעה ובמשמעות.
האדם נדרש יכול וזו זכות שלו לגלות שמקור החוסן שלו הוא לא הבית הפיזי אלא הבית הפנימי. יש לו בחירה לראות בארעיות לא איום אלא הזדמנות: לגלות שהאדם גדול מהנסיבות שלו.
עוד באתר:
המציאות משתנה, אבל החירות הפנימית לבחור גישה איך לחיות ולראות את המציאות, זה בידי האדם.
אנו יוצאים מהבית המוגן מרצון, כדי לאמן את עצמנו לשהות גם במקום זמני ולחוש בו שמחה.
הסוכה אומרת: נסיבות החיים לא יגבילו אותנו, שמחה אמתית היא חיבור אל הקב"ה, וזה תמיד קבוע, זה הבית הקבוע שלנו
הבית הקבוע שלנו
זה כח הבחירה איך ליזום ולהגיב בכל מצבי החיים.
























