
קבוצת עובדים בחברת אמזון הגישה לבית המשפט הפדרלי בסיאטל תביעה נגד החברה, בטענה שהיא מפלה עובדים עם מוגבלויות. לטענתם, מדיניות החברה והסתמכותה על מערכות בינה מלאכותית לטיפול בבקשות להתאמות רפואיות פוגעות בזכויותיהם ומובילות לדחיית בקשות מוצדקות. התביעה, שהוגשה ב־20 באוקטובר, כוללת תשעה עובדים ממחלקות שונות ומבקשת לקבל מעמד של תביעה ייצוגית.
על פי כתב התביעה, אמזון כמעט ואינה מאשרת בקשות לעבודה מהבית מטעמי בריאות במסגרת מדיניות החזרה למשרדים. עוד נטען כי החברה משתמשת במערכות ממוחשבות לטיפול בבקשות ומעדיפה לפטר עובדים או להוציאם לחופשה ללא תשלום במקום לספק את ההתאמות הנדרשות. דובר אמזון מסר בתגובה: "הטענות במקרה זה אינן נכונות ומטעות במכוון ואנו נוכיח זאת במהלך ההליך המשפטי". מנגד, עורך הדין המייצג את העובדים הבהיר: "אנחנו בטוחים בצדקת התביעה שלנו".
התביעה מצטרפת לשורת הליכים קודמים נגד אמזון בגין אפליה. באוקטובר שעבר הוגשה בניו ג’רזי תביעה דומה מצד התובע הכללי, שטען כי החברה מפלה עובדות בהריון ועובדים עם מוגבלויות במחסנים. גם רשות זכויות האדם במדינת ניו יורק תבעה את אמזון בשנת 2022 בגין התנהלות דומה, בטענה כי היא מאלצת עובדים לצאת לחופשה ללא תשלום במקום להעניק התאמות.
עוד באתר:
אמזון, שמעסיקה למעלה מ־1.5 מיליון עובדים ברחבי העולם, נמצאת בעיצומו של תהליך קיצוצים רחב כחלק מהשקעותיה בתחום הבינה המלאכותית. בין התובעים נמצאים מהנדסי תוכנה ועובדי מחסן שטוענים כי מערכת פנימית להגשת בקשות התאמה אינה מתפקדת כראוי וגורמת לעיכובים. אחת העובדות מטקסס סיפרה כי נאלצה לצאת לחופשה ללא תשלום לאחר שבקשתה לעבודה מרחוק לא טופלה, ואחרת טענה כי פוטרה לאחר שבקשתה נדחתה חרף מצבה הרפואי.
בתביעה נטען כי מדובר בתופעה מערכתית רחבת היקף המשפיעה על עשרות אלפי עובדים, כאשר לפי מסמכים פנימיים אמזון מקבלת כ־725 בקשות התאמה ביום – למעלה מרבע מיליון בשנה – אך אינה חושפת את שיעור האישורים. קבוצת עובדים נוספת, שבה יותר מ-600 עובדים עם מוגבלויות, בוחנת אף היא נקיטת צעדים משפטיים. אמזון טוענת מנגד כי הבינה המלאכותית משמשת רק למשימות אדמיניסטרטיביות, וכי "אנחנו מחויבים לתמוך בעובדינו ולספק התאמות המתאימות לצרכים האישיים שלהם ולצורכי העסק".
























