
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 139), התשפ"ה־2025, שהוגשה על ידי חבר הכנסת משה פסל. בהצבעה תמכו שישה חברי כנסת, ללא מתנגדים. על פי התיקון, רכבי חירום וביטחון יורשו לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית בכל עת, גם כאשר אינם מבצעים נסיעת חירום.
על פי לשון החוק, ההיתר יחול על רכבים המיועדים להצלת חיים, לשמירה על הביטחון ועל שלום הציבור, לזיהוי קורבנות אסון ולהובלת נפטרים. הרשימה המדויקת של כלי הרכב כלולה בתוספת לחוק, והיא תסדיר את כלל סוגי הרכבים הזכאים להשתמש בנתיב התחבורה הציבורית באופן קבוע.
כדי לאפשר אכיפה ברורה של ההסדר החדש, יחויבו הגופים המפעילים רכבים מן הסוגים המפורטים להעביר לרשות הרישוי רשימה מסודרת של מספרי הרישוי של כל כלי הרכב הרלוונטיים. הרשימה תעודכן מעת לעת, וכל הנתונים שיועברו יהיו זמינים גם לרשויות המקומיות לצורכי פיקוח.
עוד באתר:
יוזם החוק, חבר הכנסת משה פסל, הסביר כי "ההצעה הזו נולדה במקור כדי לאפשר לאמבולנסים לנסוע בנת"צ בלי לקבל דו"ח ואח"כ לבטל אותו. לא הגיוני שמונית תיסע באופן חופשי בנת"צ, ואמבולנס יצטרך לעשות חישוב האם האירוע שאליו הוא נקרא הוא כזה שמצריך הפעלת סירנה ונסיעה בנת"צ". בדברי ההסבר להצעה צוין כי בשל החשיבות בפעילותם הרציפה של רכבי הביטחון, יש לאפשר להם שימוש בנתיבי תחבורה ציבורית בכל עת.
























