הערב בשיעורו השבועי התייחס מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לזמני הדלקת נר חנוכה אצל האדמו"רים החסידיים וכן למנהגי הישיבות הספרדיות בעניין.
"האדמו״ר מגור רבי ישראל אלתר (מרן הראש"ל ציין בצחות: הם לא אוהבים שאני אומר את השם שלו, אמר לי פעם אחת החסידים, אל תגיד שמות, שם של האדמו״ר? איך אפשר להגיד? שם השם לבטלה? צריך להגיד הרב בית ישראל. אז אני אומר, הרב בית ישראל). והלך אחריו הרב פנחס מנחם אלתר, (היה ראש ישיבת גור ואחר כך נהיה אדמו"ר חשוב למשך חמש שנים, אנחנו היינו זכינו הרבה להיות מתקרבים אליו, גם פעמים דיברנו בהלכה, הוא היה גאון עצום). גם הוא ככה היה עושה. מדליק נהיה חנוכה 18 דקות אחרי השקיעה. בדיוק".
מרן הראש"ל ציין כי "יש אדמו״ר שמדליקים יותר מאוחר. אנחנו עושים לפי ההלכה. מי שנמצא בבית לא מעכב את ההדלקה, אין לו שום סיבה. למה תעכב? למה אתה מתעכב? תדליק בדיוק, אבל מי שאיחר יכול להדליק גם אחרי זה. שש, שבע. אם הוא עובד ולא יכול להפסיק, אם זה הפסד מרובה, או שיש לו חברותא לאותה שעה, שזה הפסד יותר מרובה, למה להפסיק בשעה חמש, לדפוק על התיבה ולהדליק נרות חנוכה?".
עוד באתר:
מרן הציע להנהיג בישיבות להמשיך את הסדר כרגיל ולהדליק נרות חנוכה רק עם תום סדר הלימוד: "בישיבה שלנו, חזון עובדיה, שנים כבר עושים את הדלקת הנרות ב-19:00. שמעתי, ככה אמרו לי, שגם בישיבת פורת יוסף של הרב משה צדקה, גם כן עושים ככה. זאת אומרת, מדליקים את הנרות בסוף הסדר. בשבע מוכרים את זה על דפי גמרא ואז מדליקים את זה. זה הכי טוב ככה לעשות".
לדבריו, "הלוואי וכל הישיבות יעשו ככה. אשכנזים לא ישמעו לי, לפחות שהספרדים ישמעו לי. להדליק את הנרות חנוכה בסוף הסדר. חבל, זה תורת הרבים. פסיקים את הלימוד, אחר כך הולכים לחדר להדליק, שמעים שירים, מה יש לך ביטול תורה? תעשה את כל זה ב-19. יש לך שעה הפסקה, אתה עושה את זה ב-19. אבל אדם שנמצא בבית שלו, לא בחור ישיבה, ידליק בזמן, בחמש בדיוק", מסיים מרן.























