
שירות ההסעות הבינלאומי 'אובר' מתקרב לכניסה רשמית לשוק הישראלי, וצפוי להתחיל לפעול כבר בשנה הקרובה, כך על פי הדיווח בחדשות 12. על פי מסמך שהוזמן על ידי משרד התחבורה והועבר לגורמים הרלוונטיים, היערכות רגולטורית מתקדמת עשויה לאפשר את תחילת פעילות החברה בישראל במהלך שנת 2026.
מהדוח עולה כי משרד התחבורה שכר חברת ייעוץ חיצונית לצורך קביעת לוחות הזמנים למהלך, וכי התקנות הנדרשות להפעלת השירות צפויות להיות מאושרות עד יוני 2026. לפי ההערכה, כשלושה חודשים לאחר אישור התקנות תוכל אובר להתחיל להפעיל את שירותיה בפועל. במשרד התחבורה אף בוחנים אפשרות לקצר את לוחות הזמנים, בין היתר על רקע השיקולים הפוליטיים והקרבה למועד הבחירות.
במקביל להתקדמות המהלך, הדוח מתייחס גם להשפעה הצפויה על נהגי המוניות – אחד הגורמים המרכזיים שמתנגדים לכניסת אובר לישראל. לפי ההמלצות, מוצעות שתי חלופות לפיצוי הנהגים, כאשר העלות הכוללת למשק מוערכת בכארבעה מיליארד שקלים. האפשרות הראשונה היא ויתור על רישיון המונית בתוך שנה, בתמורה לפיצוי בסך 200 אלף שקלים. האפשרות השנייה מאפשרת לנהגים לשמור על הרישיון, ולקבל מענק חד-פעמי של 50 אלף שקלים.
עוד באתר:
כבר לפני מספר חודשים העניקה שרת התחבורה מירי רגב אור ירוק עקרוני לקידום כניסת אובר לישראל, חרף ההתנגדות מצד לובי נהגי המוניות, שלו השפעה משמעותית בזירה הפוליטית. בדיונים פנימיים במשרד הוחלט להסמיך את רשות התחבורה הציבורית להוביל את המהלך, תוך יעד מוצהר להשקת השירות במהלך 2026.
לצורך ניהול התהליך הוקם צוות ייעודי בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן. הצוות אמון על בחינת כלל ההיבטים הנוגעים לכניסת אובר לישראל, בהם ההשלכות על התחבורה הציבורית, ההתמודדות עם מחאת נהגי המוניות, וכן הסוגיות הכלכליות והרגולטוריות הנלוות למהלך.

























