
שנת 2025 מסתמנת כשנה של שינויים טכנולוגיים דרמטיים לצד השפעות עמוקות של המצב הביטחוני על הנפש הישראלית. דוח הרגלי הישראלים של yes ופלאפון חושף כי אפליקציית ה-AI הפופולרית ChatGPT היא "האפליקציה הצומחת של השנה", עם זינוק חסר תקדים של 227% בשימוש. הדומיננטיות של הבינה המלאכותית מחלחלת לכל פינה: מחצית מהישראלים כבר מעדיפים להיעזר בכלי AI במקום במנוע החיפוש המסורתי של גוגל, ול-17% מהאוכלוסייה יש כבר מנוי AI בתשלום. עם זאת, הישראלים עדיין כמהים לאותנטיות, כאשר 81% הצהירו כי הם מעדיפים לצרוך תכנים אמיתיים שלא נוצרו על ידי מכונה.
75% מהישראלים חוששים לנסוע לחו"ל בעת הנוכחית
המתח הביטחוני נותן את אותותיו לא רק בשימוש בטכנולוגיה, אלא גם בתחושת הביטחון האישי בארץ ובחו"ל. מהדוח עולה נתון מדאיג לפיו 75% מהישראלים חוששים לנסוע לחו"ל בתקופה זו, ו-67% מהם אף חוששים לדבר בעברית בקול רם כשהם מחוץ למדינה.
עוד באתר:
המצב המתוח משתקף גם בהרגלי הצריכה בזמן חירום: בעת אזעקה, 42% מהישראלים ממהרים להתקשר להוריהם המבוגרים כדי לוודא ששלומם טוב. בתוך המרחב המוגן, 53% מנהלים שיחות עם השוהים האחרים בממ"ד.
הרגלי צריכת החדשות של הישראלים ממשיכים להתרחק מהמדיה המסורתית לטובת המרחב הדיגיטלי. 72% מהציבור מעידים כי הם צורכים את החדשות שלהם ישירות דרך הרשתות החברתיות, לעומת 64% הנעזרים באתרי האינטרנט החדשותיים. העיתונות המודפסת הופכת לרלוונטית פחות ופחות, כאשר רק 13% מהישראלים רואים בה מקור מרכזי לעדכונים. הקצב נותר גבוה מאוד: 43% מהישראלים בודקים את החדשות בכל שעה-שעתיים, ו-15% מהם מקפידים להתעדכן לפחות פעם בחצי שעה. בנוסף, קיימת העדפה ברורה לפורמטים מהירים, כאשר 55% מעדיפים צפייה בסרטונים קצרים על פני מהדורות חדשות ארוכות.
זינוק בשימוש בזום
בכל הנוגע לבינה מלאכותית, הציבור הישראלי מפגין ביטחון עצמי גבוה לצד דרישה לרגולציה. 67% מהמשיבים טוענים כי הם יודעים להבחין בין תוכן אמיתי לתוכן מזויף שנוצר ב-AI, אך למרות זאת, רוב מוחלט של 86% דורשים מהמדינה להטיל חובת סימון על תכנים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית. במקביל לעליית ה-AI, נרשמה עלייה של 25% בשימוש בפלטפורמת זום, נתון המעיד על המשך המעבר לעבודה ותקשורת מרחוק גם בשגרת החיים המורכבת של שנת 2025.
השינוי בהרגלים לא פוסח גם על הארנק והרגלי הקנייה. המעבר לכלכלה דיגיטלית הושלם כמעט במלואו, כאשר 55% מהישראלים מעידים כי הם יוצאים מהבית ללא מזומן או ארנק פיזי ומשלמים כמעט תמיד באמצעות הארנק הדיגיטלי בנייד. גם להשפעת המשפיענים ברשתות החברתיות יש משקל כלכלי מכריע: 47% מהישראלים שקלו לרכוש מוצר שראו ברשתות, ורובם המכריע (66%) אכן ביצעו את הרכישה בפועל. נתונים אלו מסכמים שנה של חברה ישראלית שמחוברת יותר מאי פעם לנייד, חוששת מהעולם שבחוץ ומאמצת את הבינה המלאכותית בקצב מהיר.























