
האור והשפע יורד מהעולם העליון לעולם התחתון דרך העולמות העליונים בשלבים שונים, בכל מעשה שאנו עושים אנחנו מורידים אור ממידה למידה משבעת המידות חסד גבורה תפארת וכו'
העבודה הרוחנית שלנו היא להוריד כל אור מהשבע מידות דרך קיום תורה ומצוות. חסד בעשיית חסד ולהרבות באהבה, גבורה בהתגברות על היצר הרע וכן בכל קיום התורה והמצוות.
הורדת השפע איננה רק השפעה טובה ממידה למידה עד אלינו אלא גם משנה לטובה את המידה בשלב הבא בעצם מהותה.
עוד באתר:
למשל כאשר האדם מטיב עם חברו הזקוק לו הרי שהוא גם נותן לו שפע וגם הופך חברו ממצב חסר למצב מלא מרע לטוב, ובמילים פנימיות יותר מדין לחסד.
זהו סוד המתקה: שינוי ממצב חסר למלא על ידי קבלת שפע ומדין לרחמים.
גם לאחר שהאדם חוטא והכוחות הרוחניים נלקחים על ידי כוחות הטומאה האדם יכול לעשות תשובה ולהוציא את ניצוצות הקדושה אשר נפלו בצד שכנגד.
כלומר כאשר האדם משתמש במידת החסד ואהבה לדברים שליליים או במידת הגבורה לכעוס אזי האורות והשפע עליון נלקחים לצד הטומאה ואז צריך לעשות תשובה כלומר להחזיר את הכוחות והאורות הטובים למקומם.
זאת הסיבה שבעלי תשובה עומדים במקום שצדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד התשובה את התהליך של חזרה בתשובה זה להוציא את האנרגיות והניצוצות של הקדושה מהמקום של הטומאה.
רק מי שחטא יכול לעשות זאת אבל צדיקים גמורים שלעולם לא חטאו לא יכולים ליצור פעולה של הוצאת הקדושה מהטומאה. ולפעול את סוד ההמתקה לאחר החטא.
יעקב אבינו רצה לפעול את פעולת הוצאת הקדושה מהטומאה אך מכיוון שהיה צדיק גמור ולא חטא לא היה שייך לפעול הוצאת קדושה מהטומאה.
לכן יעקב אבינו ירד למצרים בשביל להוציא את הקדושה מהטומאה.
לפעמים אתגרי החיים מובילים אותנו להתעסק ולהיות במקומות שאנחנו לא רוצים להיות בהם, אנחנו מעדיפים לשבת בבית המדרש ולעסוק בתורה להתקרב לאור העליון בתוככי בית המדרש אבל לפעמים רצון השם שנחפש ונמצא את הקדושה והאור העליון בעולם המעשה.
ולסיום: כאשר אנחנו מקיימים מצוות חסד קטנה אנחנו פועלים רבות להורדת השפע דרך השתלשלות העולמות עד לעולם המעשה.
נכתב על פי משנתו של הבת עין לפרשת ויגש.

























