
המאבק בפשיעה החמורה בחברה הערבית נמשך: במסגרת מבצע “רשת ברזל”, שעליו הכריז מפכ״ל המשטרה, פעלו הלילה לוחמי מג״ב ושוטרי מחוז מרכז בעיר לוד, ואיתרו כמות חריגה של אמצעי לחימה שעל פי החשד היו מיועדים לשימוש במסגרת סכסוך דמים בין משפחות. הפעילות בוצעה במסגרת המפקדה המשימתית שהוקמה בערים רמלה ולוד, במטרה לאתר נשק בלתי חוקי, לסכל אירועי אלימות ולחזק את הביטחון והמשילות במרחב הציבורי.
במהלך הלילה התקבל דיווח על שמיעת פיצוץ באחת משכונות העיר. הכוחות הוקפצו מיד למקום והחלו בסריקות. עם הגעתם לזירה איתרו הלוחמים שרידים של בקבוקי תבערה, שעל פי החשד הושלכו לעבר בית מגורים.
במהלך חיפוש שבוצע באחד המבנים במקום, נחשפה הכמות המסוכנת: 15 בקבוקי תבערה מוכנים לשימוש, כשהם מתודלקים בחומר בעירה, ולצדם שני רימונים. במקום נעצרו 15 חשודים משני הצדדים לסכסוך, והם הועברו להמשך חקירה בתחנת לוד.
עוד באתר:
במשטרה מדגישים כי מדובר באירוע חמור במיוחד, שבו אמצעי לחימה מאולתרים ורימונים נמצאו בתוך מרחב אזרחי, סמוך לבתי מגורים, באופן שמסכן חיי אדם ויכול היה להסתיים באסון כבד.
במקביל, במסגרת אותו מבצע ארצי נגד הפשיעה החמורה, ביצעו שוטרי תחנת גליל מערבי יחד עם לוחמי מג״ב חוף וסמ״ג חוף פשיטה מבצעית בכפר ירכא, שבמהלכה נחשף סליק אמל״ח בשטח פתוח. בסליק אותרו נשק מסוג M-16, מערכת “רוני”, רימוני הלם, מחסניות לאקדחי גלוק, M-16 וקלאצ׳ניקוב, תחמושת רבה ואלפי כדורים בקוטר 5.56 ו-9 מ״מ, וכן אפוד וציוד צבאי.
כלל הציוד שנתפס הועבר להמשך בדיקה במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל. חשוד אחד נעצר לחקירה, ובסיומה שוחרר על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת.
במשטרה אומרים כי מבצע “רשת ברזל” נועד לפגוע בתשתיות הנשק הבלתי חוקי, למנוע סכסוכי דמים ולבלום את השימוש בנשק וברימונים בלב שכונות מגורים. שוטרי מחוז מרכז, מחוז חוף ולוחמי משמר הגבול ימשיכו לפעול נגד גורמים עברייניים המחזיקים באמצעי לחימה בלתי חוקיים, במטרה לשמור על שלום הציבור ולחזק את תחושת הביטחון ברחובות.





























