
בעוד אנו קוראים את מילות פרשת השבוע "הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא.." אנחנו למעשה בימים של נצירת האש והפסקתה במסגרת שאגת הארי.
לא נרחיק הפעם עד איראן גם לא נלך למה שמתרחש ברצועת עזה ובמרחב החותים.
ננסה ליצור תמונת מצב באשר לנעשה בדרום לבנון עם פריסת כוחותינו, עם המוצבים החדשים עם ההנחיות החדשות ועם השיחות שמתקיימות בשעות אלו מעבר לים לגבי המשך התוכנית בלבנון
עוד באתר:
ראשית תמונת המצב.
כפי שאנחנו יכולים לראות במפה כוחות צה"ל פרוסים לאורך הקו האדום המשורטט במפה במרחק של עד 10 קילומטרים מגבול ישראל לבנון עמוק בתוך השטח בחלק המזרחי עם שליטה בכל המרחב של רכס עלי טאהר ובעבר מוצב דלעת מתחתיו עם הסלוקי, ברקע העיר המרכזית של החיזבאללה מפקודותיה בדרום לבנון, נבטייה ובחלק המערבי פרוסים הכוחות במרחק של כ-10 קילומטרים עד עד למגדל זון והמרחב סביב לה.
במסגרת ההבנות צה"ל נשאר כרגע במרחבים אלו שולט מבצעית על הרכסים הגבוהים הן בבופור והן מצפון לו, אוגף למעשה את כל העיר התחתית שבנה חיזבאללה במשך כ-15 עד 20 שנה ברכס הגבוה של ,עלי טאהר, משמיד איומים שמהווים סיכונים על כוחותינו כל זאת מקו הליטני ודרומה וכפי שנראה במפה מהשרטוט של הקווים הן האדומים והן הכחולים המסמנים את הנהרות והנחלים במרחב
בנקודות אלו רשאי צה"ל לפעול להשמיד תשתיות לחסל מחבלים ולפגוע בכל דבר שמוגדר כאיום מיידי.
שתי מגבלות יש לצה"ל במרחב זה
תשתית המחבלים שמונה לפי הערכה כ-50 מחבלים המצויים בבטן האדמה במרחב שמצפון לבופור והמגבלה השניה היא יכולת לפעול מצפון לליטני ובמרחבים הרחוקים ממנו.
לשם כך דרושה הנחיה או אישור של הדרג המדיני כאשר הסוגיות לגבי המסגרת של הוועדה נידונות בשעות אלו בוושינגטון.
אחת ההצעות שתועלנה בדיונים היא ניסיון לייצר מעין פיילוט שבו צה"ל יסוג משטחים מסוימים- הצבא הלבנוני יכנס לשם אבל בניגוד לפעמים הקודמות שבהם הצבא הלבנוני לא השמיד ולא פרז את החיזבאללה כל זה יהיה תחת פיקוח אמריקני הדוק.
והיה ופעילות זאת תצליח יוכלו להתקדם הלאה.
מנקודת מבטם של מקבלי ההחלטות הצבאיות ההישארות במרחבים של עד 10 קילומטר הכרחית.
היא מונעת את ירי הנ"ט לעבר הכוחות היא מונעת את האפשרות לחדור ליישובים ומקיימת מרחב חיץ רחב בין הכוחות לבין הישובים.
אבל דבר זה דורש כוח אדם דורש כניסות עמוקות בשיירות ובעיקר נותן הישארות כוחות נייחים במרחב של דרום לבנון דבר שצבאית אינו טוב.
עד אשר יוחלט אחרת סביר להניח שאם סיומם של השיחות בין ארצות הברית לאיראן אם זה אחרי 60 יום או 100 ימים ישראל תתחיל בנסיגה כלשהי אבל כל עוד לא יסתיימו שם השיחות אין בכוונת צה"8ל לסגת מהשטחים הללו שנכבשו בהרבה דם בהרבה אש ועם יכולות שנבנו לאורך זמן.
























