ברבע גמר העונה הרביעית של תוכנית "המלחינים", הציג המתמודד הצעיר דוד קיי, בן 14, את יצירתו "להגיד תודה" – שיר הודאה מרגש להורים, למילותיו של השופט רולי דיקמן ובביצועו של הזמר הצעיר יהודה בורן. למרות גילו הצעיר, הצליח קיי לעורר דיון מקצועי ומרגש סביב היצירה, שעסקה באחד הנושאים האישיים והרגשיים ביותר – הכרת הטוב לאבא ואמא.
עוד לפני הביצוע סיפר קיי כי האתגר היה שונה מאוד מסגנון הכתיבה אליו הוא רגיל. "המילים היו מאוד טובות", הדגיש, "אבל בדרך כלל אני לא כותב על נושאים פרטיים. זה קונספט מאוד שונה ממה שאני עושה בדרך כלל, ולכן הייתי צריך לשבת על הטקסט, לעבד וללטש אותו כדי להתחבר אליו".
השופט רולי דיקמן, שכתב את מילות השיר, חשף כי מדובר בטקסט אישי שנולד מתוך רצון לכתוב שיר על הורים. "ביקשו ממני לכתוב מילים, והיה לי נושא שכבר ישב אצלי הרבה זמן – שיר לאבא ואמא. כתבתי דברים בסיסיים ונתתי למלחין מקום לקחת את זה לכיוון שלו", סיפר.
עוד באתר:
גם המבצע יהודה בורן הודה שהשיר נגע בו במיוחד. "ממש התחברתי אליו", אמר. "המילים נגעו בי. איך אפשר שלא להתחבר לשיר שמדבר על אבא ואמא?".
לפני העלייה לבמה ביקש קיי מהקהל ומהשופטים להתבונן בשיר מנקודת מבט אישית. "ביקשתי שכל אחד ינסה לחשוב כאילו הילד שלו שר לו את השיר הזה בבית", הסביר.
>>> לצפייה בפרק המלא ובשאר הפרקים והאודישנים של 'המלחינים 4'.
השיר עצמו כלל מילות תודה והערכה להורים על השנים, המסירות והאהבה הבלתי נגמרת. בפזמון שר בורן: "אבא ואמא תודה, על השנים מתוקות ויפות, על כל הזיכרונות, על האהבה הרבה ללא גבולות".
לאחר הביצוע זכה קיי לשורת מחמאות מצד חבר השופטים. השופט גלילי שיבח את ההתאמה בין הלחן לטקסט ואמר: "לטקסט הזה עשית עבודה מצוינת. זה שיר בר מצווה מצוין. יהודה נתן ביצוע מושלם ומאוד מוקפד".
אחד השופטים ציין כי לקיי כבר יש סגנון מוזיקלי מזוהה משלו: "אם היו משמיעים לי עשרה לחנים של משתתפי העונה, הייתי מזהה את הלחן שלו מיד. יש לו חתימה מוזיקלית ברורה".
עם זאת, לצד המחמאות נשמעה גם ביקורת מקצועית. חלק מהשופטים סברו כי הפזמון היה יכול להיות דרמטי ומתרומם יותר, ואחרים תהו האם מדובר בשיר המתאים בעיקר לאירועים משפחתיים כמו בר מצווה, או כזה שיכול להפוך גם ללהיט רדיו.
קיי עצמו קיבל את ההערות ברוח טובה, אך הבהיר כי דווקא אופיו האישי של השיר היה הסיבה שבחר בכיוון המוזיקלי הזה. "רציתי שכל אחד יתחבר לשיר מהמקום האישי שלו", אמר.
בסיום העניקו השופטים מחמאות גם למבצע יהודה בורן, שהצליח להעביר את הרגש והמסר של השיר, והביעו הערכה למתמודד הצעיר, שהפגין בגרות, ביטחון עצמי ויכולת מוזיקלית מרשימה על בימת רבע הגמר.
























