סאגה משפטית שנמשכה כעשר שנים הגיעה הבוקר לסיומה בכפר מוסמוס, כאשר כוחות משטרה ורשות מקרקעי ישראל מימשו צו שיפוטי להריסת מבנה שהוקם ללא היתר ועל קרקע המוגדרת כאדמת מדינה. הפעילות בוצעה לאחר שורה ארוכה של הליכים משפטיים שבסופם נקבע כי הבנייה נעשתה בניגוד לחוק.
במבצע האכיפה השתתפו שוטרי תחנת אום אל פחם, לצד לוחמי מתפ"א, יס"מ, רומ"ח ומג"ב. הכוחות אבטחו את עבודות ההריסה וסייעו לנציגי רשות מקרקעי ישראל במהלך ביצוע הצו, תוך שמירה על הסדר הציבורי ומניעת הפרות סדר באזור.
ברקע הפעולה עמדה החלטה שניתנה הבוקר בבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, אשר דחה עתירה שהוגשה בניסיון למנוע את מימוש ההריסה. בהחלטתו מתח בית המשפט ביקורת חריפה על התנהלות העותר וקבע כי העתירה אינה מצדיקה דיון נוסף.
עוד באתר:
בין היתר נכתב בהחלטה: "דין העתירה להידחות על הסף. די בהתנהלות העותר שעולה כדי חוסר נקיון כפיים מובהק, וגובלת בשימוש לרעה בהליכי משפט, כדי לדחות את העתירה על הסף". עוד צוין כי העותר לא הציג בפני בית המשפט את מלוא ההליכים וההחלטות המשפטיות הרלוונטיות שניתנו בעבר בעניינו.
בהמשך ההחלטה התייחס בג"ץ גם להתנהלות הדיונית לאורך השנים וציין: "דומה שהעותר נוהג לפתוח בהליכים משפטיים מקבילים בפני ערכאות שונות ולא לגלות במסגרתם מידע רלוונטי מהליכים משפטיים אחרים, זאת בניסיון להביא להימשכות עיכוב הליכי הפינוי". בית המשפט הוסיף כי מדובר במצב שבו העותר פעל במשך שנים בניגוד לפסק דין חלוט.
במשטרה וברשות מקרקעי ישראל הדגישו כי ימשיכו לפעול למימוש החלטות שיפוטיות וצווי אכיפה בהתאם לחוק. לדבריהם, שיתוף הפעולה בין גופי האכיפה נועד להבטיח את ביצוע החלטות בתי המשפט תוך שמירה על ביטחון הציבור והסדר במהלך הפעולות בשטח.
























