
המערכה המשפטית סביב בחירתו של עו"ד מיכאל ראבילו לתפקיד מבקר המדינה נכנסה לשלב חדש, לאחר שהכנסת הגישה את עמדתה הרשמית לבג"ץ וביקשה לדחות את העתירות שהוגשו נגד ההליך. במסמך שהועבר לבית המשפט נטען כי גם אם עלו סימני שאלה סביב חלק מהאירועים במהלך ההצבעה, לא מדובר בליקויים המצדיקים צעד קיצוני של ביטול התוצאות.
בלב העתירות עומדות הטענות הנוגעות להצבעה החשאית ולדיווחים שלפיהם חברי כנסת תיעדו את אופן הצבעתם. ואולם, בייעוץ המשפטי של הכנסת מדגישים כי אין כיום הוראה מפורשת בחוק, בתקנון הכנסת או בפסיקה האוסרת על חבר כנסת לצלם את פתק ההצבעה שלו מאחורי הפרגוד.
בתשובת הכנסת נכתב כי אף שהתנהלות מסוג זה עלולה לעורר אי-נוחות ציבורית ואינה משקפת את "שעתה היפה" של הכנסת, עדיין לא הוצגה תשתית שתוכיח פגיעה מהותית בטוהר הבחירות או השפעה ממשית על התוצאה הסופית. לפי העמדה שהוגשה לבג"ץ, אלו הם התנאים המרכזיים שנדרשים בפסיקה לצורך פסילת הליך בחירה.
עוד באתר:
הכנסת גם דחתה את הטענות שלפיהן הופעל לחץ על חברי כנסת מהליכוד לתעד את הצבעתם. בתגובה צוין כי הגורמים שיוחסו להם ההנחיות הכחישו זאת באופן חד-משמעי. עוד הודגש כי הטענות שנשענות על עדויות אנונימיות או על ניתוח תוצאות ההצבעה אינן מהוות ראיות מספקות לצורך התערבות חריגה בתוצאות.
במסגרת ההתייחסות לאירועים שהתרחשו לאחר סבב ההצבעה השני, הזכירה הכנסת כי הקואליציה והאופוזיציה הגיעו להסכמה רחבה על מתווה מוסכם. במסגרת ההבנות הוחלט לקיים הצבעה מחודשת, לצד הבהרה כי הנחיה לצילום ההצבעה אינה תקינה, אך מבלי לקבוע איסור גורף על הכנסת טלפונים ניידים אל מאחורי הפרגוד.
בסיום התגובה קראה הכנסת לבית המשפט לנקוט בריסון שיפוטי ולהימנע מפסילת בחירה שכבר הושלמה. לטענתה, ביטול הבחירות יהווה מהלך חריג במיוחד. כעת ממתינים הצדדים להכרעת בג"ץ, שתכריע האם פרשת בחירת מבקר המדינה תסתיים או תיפתח מחדש.
























