
מחאת שיירות הרכבים למען עצורי עולם התורה יצאה לדרך ברחבי הארץ, ובמשדר המיוחד "נקודת רתיחה" ב'קול חי' סיפק שימי בלוי, ממארגני המחאה, תמונת מצב ראשונית מהשטח. לדבריו, בחניון הר המנוחות בירושלים כבר המתינו מאות כלי רכב ממותגים לקראת היציאה לדרך. "נמצאים פה מאות רכבים ממותגים, עד כדי שהיינו כבר צריכים למלא את הכביש כולו שפונה כלפי מעלה", סיפר בלוי, שהוסיף כי גם ברגעי השידור המשיכו נהגים רבים להגיע ולהצטרף לשיירה.
בלוי חשף כי הביקוש לחומרי המחאה עלה על הציפיות. "מחדר המצב קיבלנו עדכון שיש מיקומים בירושלים, בבני ברק ואפילו בעמנואל שנגמר להם חומר המיתוג. הדפסנו עשרות אלפים ויש מיקומים שכבר נגמרו", אמר. לדבריו, ההנחיה למוקדים הייתה שלא לעכב את יציאת השיירות בשל מחסור בשלטים: "המסר ברור, היעד ברור, הזעקה ברורה".
באשר לתוכן השלטים הסביר כי הם מבטאים את מחאת הציבור החרדי על מעצרי בני הישיבות. "בחורי חמד בני 18 ו-19 ואברכים שלא פשעו ולא גנבו, פשוט נלקחים לכלא 10 רק בעוון לימוד התורה", אמר. לדבריו, מטרת המחאה היא לוודא "שלא יהיה אזרח אחד במדינת ישראל שלא ישמע שכואב לנו".
עוד באתר:
המארגנים הדגישו כי המחאה תתנהל באופן מסודר וללא חסימות כבישים. בלוי הבהיר כי המשתתפים נוסעים בנתיב הימני בלבד ובמתינות, תוך שמירה על מרחק ובטיחות. "אנחנו לא מדברים על להאט את הכבישים או חלילה חסימה. אנחנו מדברים על מתינות, נחת, רוגע ושלווה", אמר, והוסיף כי עצם הנוכחות של אלפי רכבים בכבישים היא המסר המרכזי של המחאה.
לקראת סיום קרא בלוי למשתתפים לנהוג באחריות ולשמור על קידוש השם. "אם אתם רואים אמבולנס – תוודאו שהוא נוסע כמה שיותר מהר. ראיתם רכב של חתן וכלה – תשמחו איתם. חלילה לנו מלפגוע באנשים, אבל אנחנו רוצים שהמסר שלנו יעבור". לדבריו, התקווה היא כי המחאה תסתיים בשלום וכי "גם הגזרה הזאת תעבור מן העולם".
האזינו לשיחה המלאה במשדר המיוחד – נקודת רתיחה' ב'קול חי':
























