
במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של חידוש הלחימה מול החות'ים בתימן, על רקע האיומים המחודשים מצד ישראל והמשך המתיחות בזירה הימית והאזורית.
בהמשך לדבריו של שר הביטחון ישראל כ"ץ מוקדם יותר היום, ובכלל זה האיום הישיר שהשמיע כלפי מנהיג החות'ים, גורמים במערכת הביטחון מחדשים בימים אלו תוכניות אופרטיביות לזירה התימנית. זאת, למקרה שהדרג המדיני יורה לצה"ל ולמערכת הביטחון לפעול נגד החות'ים.
בוועידת השלטון המקומי אמר כ"ץ כי מנהיג החות'ים מסתתר במנהרות, והבהיר: "אם הוא יהיה על הכוונת — הוא ימות". הדברים מצטרפים לשורת הצהרות חריפות מצד ישראל נגד הארגון, שפועל בחודשים האחרונים כחלק מציר הטרור האיראני.
עוד באתר:
ההיערכות המחודשת אינה מצביעה בהכרח על החלטה מיידית לפתוח בפעולה, אך היא מלמדת כי ישראל מבקשת לשמור לעצמה מוכנות מבצעית גם בזירה הרחוקה, לאחר שהחות'ים הפכו לגורם פעיל באיום על ישראל, על נתיבי השיט ועל יציבות האזור.
במערכת הביטחון בוחנים תרחישים שונים, בהם אפשרות לתגובה על ירי, פגיעה בנתיבי שיט או ניסיון חות'י לחדש מתקפות לעבר ישראל. בשלב זה, ההחלטה אם ומתי לפעול תישאר בידי הדרג המדיני.
























