
הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם, ממקורביו של הנשיא דונלד טראמפ, משגר מסר חד לישראל: לא לסגת מלבנון, ולא להסכים להסדר שיגביל את חופש הפעולה מול חיזבאללה.
בריאיון לעיתון "הדרך" אמר גרהאם כי הסיכוי להסכם אמיתי בין ישראל ללבנון "כמעט אפסי", כל עוד איראן היא זו שמנהלת בפועל את המשא ומתן בשם חיזבאללה מול ארצות הברית.
לדבריו, "אני חושב שישראל לא צריכה לסגת מלבנון. בכלל, לדעתי, הסיכוי להסכם אמיתי בין ישראל ללבנון הוא כמעט אפסי כל עוד איראן מנהלת את המשא ומתן בשם חיזבאללה מול ארצות הברית". גרהאם הוסיף כי ינקוט "קו נוקשה מאוד" כלפי כל הסכם שיצטייר כמגביל את חופש הפעולה של ישראל מול חיזבאללה.
עוד באתר:
גרהאם דחה גם את האפשרות שצבא לבנון יוכל לפרק את חיזבאללה מנשקו. "צבא לבנון לא מסוגל להשמיד לבדו את חיזבאללה. הם לא מסוגלים. הם חלשים מאוד", אמר. לדבריו, "הרעיון שצבא לבנון יצליח לפרק את חיזבאללה מנשקו פשוט לא מציאותי".
לטענתו, הדרך האמיתית להחליש את חיזבאללה עוברת דרך טהרן: "עלינו לשים את איראן בקופסה, כדי שלא תוכל להמשיך ולהזין את אותו ארגון טרור רצחני כפי שעשתה בעבר. אם לא נעמוד על זה — עשינו טעות קשה".
בהמשך דבריו מתח גרהאם ביקורת על האפשרות שאיראן וארצות הברית ינהלו משא ומתן שיחייב בפועל את ישראל ולבנון. לדבריו, "לבנון היא מדינה דמוקרטית. יש לה ממשלה והנהגה פוליטית משלה. כך גם ישראל מדינה דמוקרטית, ושתיהן לא מחויבות למשא ומתן הזה".
גרהאם סיכם כי הרעיון שלפיו מגעים בין איראן לארצות הברית בשווייץ יחייבו אוטומטית את ישראל ואת לבנון הוא "בעייתי מאוד", והבהיר כי מבחינתו כל הסדר שיאפשר לאיראן להגן על חיזבאללה — אינו מתקבל על הדעת.
























