עימותים נרשמו הלילה באזור מעבר מכבים בכביש 443, לאחר שבמערכת "צבע שחור" פורסמה התראה שלפיה המשטרה מנסה, לכאורה, להסגיר בן ישיבה לידי המשטרה הצבאית. בעקבות הדיווח הגיעו למקום מאות מוחים, שחלקם הפרו את הסדר וגרמו נזק לרכוש משטרתי.
על פי הודעת המשטרה, האירוע החל במהלך פעילות שגרתית של שוטרי תחנת מודיעין עילית, אשר עצרו לבדיקה רכב שעורר את חשדם באזור מעבר מכבים.
במהלך הבדיקה התברר כי הנהג, תושב מודיעין עילית בשנות ה־20 לחייו, נהג ברכב שלא עבר מבחן רישוי (טסט) במשך למעלה משנה. בעקבות כך נרשם לנהג דו"ח תעבורתי, ולאחר סיום הטיפול הוא שוחרר לדרכו.
עוד באתר:
למרות זאת, בעקבות הפרסום על ניסיון כביכול להסגיר את הצעיר למשטרה הצבאית, הגיעו למקום מאות מפגינים. לפי המשטרה, במהלך המחאה נגרם נזק לניידת משטרה, ובין היתר נוקבו צמיגי אחד מכלי הרכב המשטרתיים.
בשל ההתפתחויות הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים ממחוז ש"י, בהם לוחמי יס"מ, שפעלו יחד עם כוחות צה"ל במטרה להשיב את הסדר הציבורי.
במשטרה הדגישו כי בניגוד לטענות שהופצו, לא הייתה כל כוונה להעביר את הנהג לידי המשטרה הצבאית. לדבריהם, מדובר באכיפה תעבורתית בלבד, שבסיומה קיבל הנהג דו"ח ושוחרר.
בתיעוד שהופץ מהמקום נראה אחד השוטרים משוחח עם המפגינים ומנסה להבהיר כי נפלה טעות בהבנת האירוע וכי לא מתבצע כל הליך של הסגרת הצעיר לרשויות הצבא.























