
המתיחות המילולית בין איראן לארצות הברית נמשכת גם על רקע המגעים בין המדינות. יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבאף, פרסם מתקפה חריפה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לאחר שזה טען כי כספים איראניים שיופשרו במסגרת ההבנות בין הצדדים יופנו בין היתר לרכישת תוצרת חקלאית אמריקנית.
בפוסט שפרסם ברשת X דחה קאליבאף את הדברים בחריפות ואף לעג לטענות הממשל האמריקני. הוא כתב: "הבטחות רצוצות ודברי בלע". בהמשך הוסיף: "אמריקה טוענת באופן שקרי שהנכסים שהופשרו לנו ישמשו לרכישת תוצרת חקלאית אמריקאית. מעניין. היבול היחיד שאנחנו קוצרים הוא מה שאתם זרעתם: עשרות שנים של חוסר אמון. הוא אורגני, שופע וגדל בבית. אבל כנראה שארצות הברית מייצאת רק פולי סויה מהונדסים גנטית".
ברקע הדברים עומדת עמדת ממשל טראמפ, שביקש להציג את ההבנות עם איראן גם כהישג כלכלי עבור ארצות הברית. לפי ההסבר שהוצג בוושינגטון, חלק מהכספים האיראניים שיופשרו אמורים היו לשמש לרכישת תוצרת חקלאית אמריקנית, ובה בין היתר סויה, תירס וחיטה, מהלך שלדברי הממשל יסייע לחקלאים בארצות הברית.
עוד באתר:
אלא שבטהרן דחו את הפרשנות הזו באופן חד-משמעי. גורמים איראניים הבהירו כי לא קיימת כל התחייבות לרכישת מוצרים אמריקניים במסגרת ההבנות, וכי ההחלטה על אופן השימוש בכספים תהיה בידי איראן בלבד, ללא התערבות חיצונית.
גם השגריר האיראני בז'נבה, עלי בחרייני, הצטרף לקו התקיף של ההנהגה בטהרן והבהיר כי הנכסים שייכים לאיראן, ולכן רק ממשלתה תחליט כיצד להשתמש בהם לאחר שיופשרו.
























