
בית המשפט הפולני האריך את מעצרן של שתי צעירות חרדיות, בנות 23 ותושבות אזור השרון, שנעצרו בשדה התעופה בקרקוב שבפולין לאחר שבמהלך ביקורת במזוודותיהן נמצאו כ-100 קילוגרם של גת. השתיים היו בדרכן מישראל לפרנקפורט, ובמהלך עצירת ביניים בפולין התגלתה הסחורה שהובילה למעצרן במקום.
לפי הדיווח, כל אחת מהצעירות נשאה במזוודתה כ-50 קילוגרם של גת, כשהצמחים הונחו באופן גלוי ולא הוסתרו באמצעים מיוחדים. במהלך החקירה מסרו השתיים גרסאות שונות. אחת מהן אמרה: "אני לא ידעתי שגת לא חוקי. מי שאמר לי להעביר את זה אמר שהכול בסדר וזה חוקי". חברתה טענה: "אין לי מושג מה היה במזוודה, רק חברה שלי אמרה לי 'בואי נטוס לכמה ימים. נטייל ונחזור'".
עוד בנושא:
שתי חרדיות נעצרו עם מטען חריג בשדה התעופה
עוד באתר:
כאמור, בית המשפט בפולין הורה על הארכת מעצרן בשלושה חודשים, עוד בטרם הוגש נגדן כתב אישום. לדבריהן, החקירה התנהלה ללא מתורגמן וללא עורך דין, ובהמשך הן הועברו לבית כלא שבעבר שימש כמטה של הגסטאפו – פרט שהוסיף לטלטלה שחוות המשפחות בישראל.
הפרשה מציפה מחדש את תופעת ניצול הצעירים והצעירות מהמגזר החרדי בידי ארגוני פשיעה. על פי הדיווח, הארגונים מציעים לנוסעים מימון מלא של כרטיסי טיסה, כסף להוצאות ואף מציגים את הסיכון ככזה שיסתיים לכל היותר בקנס כספי. בפועל, במדינות רבות באירופה הברחת גת מוגדרת עבירת סמים חמורה, והאכיפה כלפיה נוקשה במיוחד.
























