
בישראל ממשיכים לקדם את העיסוק בסוגיית ההגירה מרצועת עזה. בימים האחרונים התקיים דיון מיוחד בראשות צמרת הדרג המדיני ובהשתתפות נציגי מערכת הביטחון, שבמהלכו נבחנו דרכי הפעולה להמשך קידום התוכנית והצעדים הנדרשים ליישומה, כך על פי הדיווח בערוץ 14.
הדיון נערך בהנחיית ראש המל"ל, שמואל בן עזרא, ובסיומו הוחלט להטיל על המוסד את האחריות להובלת המהלך. בראש המשימה יעמוד ראש המוסד, האלוף רומן גופמן, ובמקביל אישר הדרג המדיני הקצאת תקציב ייעודי שנועד לאפשר את קידום התוכנית והיערכות הגופים המעורבים.
לפי גורמים מדיניים המעורים בנושא, מזכר ההבנות שנחתם לאחרונה בין ארצות הברית לאיראן יצר תנאים נוחים יותר לקידום מהלך אזורי רחב, שבמסגרתו נבחנת גם סוגיית ההגירה מרצועת עזה. אותם גורמים מציינים כי אף שעדיין קיימים נושאים המחייבים הסכמות נוספות, נרשמה התקדמות משמעותית במגעים בתקופה האחרונה.
עוד באתר:
המהלכים הללו משתלבים גם בהתפתחויות המדיניות האחרונות, ובהן ביקורו של נשיא סומלילנד בישראל בשבוע שעבר. במהלך ביקורו נפגש הנשיא עם ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ ובכירים במוסד. בירושלים רואים ברצף הפגישות חלק מהמאמצים לקדם מהלכים אזוריים רחבים יותר, שבמסגרתם נבחנות גם סוגיות הנוגעות לעתידה של רצועת עזה.
























