
לראשונה מאז הקמתה, מפלגת בל"ד בחרה בפריימריז מועמדת יהודייה לרשימתה לכנסת. בבחירות הפנימיות שנערכו השבת בשפרעם נבחרה העיתונאית ויו"ר הנהלת ארגון "בצלם", אורלי נוי, למקום החמישי ברשימה – צעד שהוגדר במפלגה כאירוע היסטורי.
עד היום הופיעו ברשימות בל"ד – מפלגה המזוהה עם לאומנות פרו-פלסטינית – מועמדים יהודים שמונו על ידי הנהגת המפלגה, אולם זו הפעם הראשונה שבה מועמדת יהודייה זוכה לאמון של חברי המפלגה במסגרת בחירות פנימיות.
בראש הרשימה ניצב פעם נוספת יו"ר המפלגה, סאמי אבו שחאדה. אחריו שובצו בכר עואודה, ד"ר מהא כרכבי סבאח, חסן נסאסרה, ובמקום החמישי דורגה כאמור אורלי נוי.
עוד באתר:
לאחר פרסום התוצאות אמר אבו שחאדה כי הבחירה המחודשת בו היא "כבוד גדול ואחריות אדירה". הוא הוסיף: "אנחנו מתקדמים עוד צעד בדרך לחזרת בל"ד לכנסת. בקרוב כולם יראו את הכוח הפוליטי שבל"ד תביא למערכת הפוליטית". במפלגה מסרו כי בכוונתם "להציב אלטרנטיבה דמוקרטית מהותית" ולהיאבק, לדבריהם, ב"גזענות ופשיזם".
יצוין כי מי שהקים את מפלגת בל"ד – עזמי בשארה – נחשד בריגול עבור ארגון הטרור חיזבאללה ונמלט מישראל. כיום הוא מתגורר בקטאר.























