
משמרות המהפכה באיראן פרסמו הלילה הודעה חריפה, ובה הודיעו כי ביצעו מבצע משולב של טילים וכלי טיס בלתי מאוישים נגד יעדים אמריקניים באזור המפרץ.
לפי ההודעה האיראנית, כוחות הים והאוויר של משמרות המהפכה שיגרו טילים בליסטיים וכטב"מים לעבר שמונה תשתיות משמעותיות של הצבא האמריקני, בבסיס עלי א־סאלם שבכווית ובמתחם הצי החמישי בנמל סלמאן שבבחריין. באיראן טוענים כי היעדים הושמדו, וכי מדובר ב"תגובה נחרצת" למה שהם מכנים "התוקפנות האמריקנית האחרונה".
בהודעה נטען כי ארצות הברית תקפה לפנות בוקר חמישה אתרי חוף של הרפובליקה האסלאמית, בטענה כי מדובר בתגובה לפעילות חיל הים של משמרות המהפכה מול ספינה שהפרה הוראות. במשמרות המהפכה כינו את ארה"ב "האויב התוקפן", וטענו כי "בגידה והפרת התחייבויות הן חלק מטבעו".
עוד באתר:
עוד נמסר בהודעה כי במסגרת "הסכם איסלאמאבאד", הסדרי הפיקוח על התנועה במצר הורמוז יתואמו מול איראן. במשמרות המהפכה הבהירו כי מעתה ספינות שיפרו את ההנחיות יטופלו "בעוצמה רבה יותר מבעבר".
המסר האיראני המרכזי הוא איום ישיר כלפי ארצות הברית ובעלות בריתה: כל תקיפה נוספת, גם אם תוגדר על ידי האמריקנים כתקיפה מוגבלת או נגד מטרות שוליות, תיענה לדבריהם ב"תגובה הרסנית".
בסיום ההודעה הזהירו משמרות המהפכה כי כל הפרה של הפסקת האש מנוגדת לסעיף הראשון של "הסכם איסלאמאבאד", ותוביל להפסקה מוחלטת של המשא ומתן.
מוקדם יותר, הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי מטוסים אמריקניים תקפו אתרי אחסון של טילים וכטב"מים איראניים, לצד אתרי מכ"ם חופיים, בעקבות מה שהגדיר כהפרת הסכם הפסקת האש. "ייתכן בהחלט שהם לעולם לא ילמדו", אמר טראמפ. "ייתכן שיגיע שלב שבו כבר לא נוכל לנהוג באיפוק, וניאלץ להשלים באמצעים צבאיים את המשימה שהתחלנו בה בהצלחה רבה". טראמפ הוסיף איום חריף במיוחד: "אם זה יקרה, הרפובליקה האסלאמית של איראן לא תתקיים עוד".
























