
לאחר פניותיו של ראש העיר ירושלים משה ליאון, חתם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על תקנות האוסרות שימוש בבואש ובגז מדמיע לפיזור הפגנות.
מדובר בהחלטה משמעותית במיוחד עבור תושבי ירושלים, שסבלו במשך שנים מהפעלת הבואש במהלך הפגנות בעיר — אמצעי שפגע לא רק במפגינים, אלא גם בתושבים, בבעלי עסקים, בעוברי אורח ובמרקם החיים השוטף בשכונות שבהן התקיימו המחאות.
ראש העיר ירושלים משה ליאון, שפעל בנושא ופנה לשר בדרישה לאסור את השימוש בבואש בבירה, בירך על ההחלטה ואמר: “מדובר בהחלטה חשובה מאוד. הבואש גרם לענישה קולקטיבית בלתי מוצדקת ופגע בניקיון עירנו. תושבי העיר כולה מודים ומעריכים את השר בן גביר”.
עוד באתר:
בעיריית ירושלים הדגישו לאורך השנים כי השימוש בבואש מותיר אחריו נזקים קשים וממושכים: ריח חריף ברחובות, פגיעה ברכוש, מטרד לתושבים וקשיים בניקוי המרחבים הציבוריים לאחר פיזור ההפגנות.
ליאון, שכראש העיר נדרש להתמודד עם ההשלכות הישירות של הפעלת האמצעי בתוך שכונות העיר, דרש להפסיק את השימוש בו — בטענה כי מדובר באמצעי שפוגע באופן בלתי מידתי בכלל הסביבה העירונית, גם במי שאינם קשורים להפגנה עצמה.
השר בן גביר נענה לבקשתו וחתם כעת על התקנות האוסרות את השימוש בבואש ובגז מדמיע לפיזור הפגנות. לפי סביבת השר, מדובר בצעד שנועד להבטיח אכיפה שוויונית והוגנת יותר, לאחר שבמשך שנים הופעלו אמצעים אלה בעיקר כלפי אוכלוסיות מוחלשות, ובהן חרדים, יוצאי אתיופיה וציבורים נוספים.
ההחלטה צפויה להשפיע באופן ישיר על אופן פיזור ההפגנות בירושלים ובמוקדים נוספים בארץ, אך בבירה מייחסים לה חשיבות מיוחדת בשל הניסיון המצטבר של התושבים עם נזקי הבואש והפגיעה הקשה בשגרת החיים העירונית.
























