
נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, שב למרכז הבמה הפוליטית בנאום תקיף שנשא באירוע גיוס כספים של המפלגה הדמוקרטית במרילנד. בנאום, שנחשב לאחד החריפים שנשא מאז עזב את הבית הלבן, הוא תקף חזיתית את הנשיא המכהן דונלד טראמפ והאשים אותו בהתנהלות מושחתת ובהעדפת מהלכים ראוותניים על פני טובת הציבור.
ביידן לעג לשורת יוזמות המיוחסות לטראמפ ואמר: "זה לא רק פרויקטי הראווה שלו – כמו הריסת האגף המזרחי של הבית הלבן כדי לפנות מקום לאולם נשפים, או הצבת שמו על מרכז קנדי, בניית קשת לכבודו ואפילו העסקת מנקה בריכות פרטי כדי לתקן את בריכת ההשתקפות". לאחר מכן הוסיף: "וואו, איזה לוזר". לדבריו, "זו שחיתות בוטה, גלויה, בקנה מידה שלא נראה כמותו בהיסטוריה האמריקאית תחת שום ממשל".
בהמשך התמקד הנשיא לשעבר בהתייחסותו של טראמפ לאירועי ה־6 בינואר בקפיטול. לדבריו: "מה שמכעיס אותי זה שטראמפ רוצה לתת את כספי המיסים שלכם למתפרעי ה-6 בינואר. לאנשים האלה לא מגיע פיצוי – מגיע להם לשבת בכלא לזמן ארוך מאוד".
עוד באתר:
למרות ניסיונותיו לחזור למרכז הפעילות הציבורית ולאחד את השורות במפלגה הדמוקרטית, מעמדו של ביידן עדיין מעורר מחלוקת בקרב רבים במפלגה, במיוחד על רקע ההתנהלות בבחירות 2024. גורמים במפלגה ממשיכים להביע ביקורת על הדרך שבה נוהל הקמפיין באותה מערכת בחירות.
גם בציבור הרחב ניכרת שחיקה במעמדו של הנשיא לשעבר. על פי סקר חדש של CNN, רק 30% מהאמריקאים מחזיקים כיום בדעה חיובית עליו – שיעור נמוך אף יותר מכל שלב בתקופת כהונתו בבית הלבן. הנתון ממחיש את האתגר העומד בפני ביידן בניסיונו לשוב ולהשפיע על השיח הפוליטי בארצות הברית.
























