
שאלה מעניינת עלתה בתוכנית 'הלכה למעשה' עם הגאון הרב אופיר יצחק מלכא: אדם שנשאר ער כל הלילה, צריך לומר קריאת שמע שעל המיטה?
הרב השיב כי לפי הפשט אין צורך לומר קריאת שמע שעל המיטה כאשר לא ישנים בלילה, משום שמטרתה של קריאת שמע שעל המיטה היא "לשמור על עצמו בשינה מהמזיקים, או להירדם מתוך דברי תורה", ולכן כאשר לא ישנים – הטעמים של ק"ש לא קיימים.
עם זאת, הרב הדגיש כי לדעת המקובלים יש משמעות נוספת לקריאת שמע שעל המיטה: "עיקר העניין זה תיקוני הזיווגים שנמצאים בשמיים, שאנחנו עושים תיקונים על ידי הקריאת שמע בארץ". לכן, גם כאשר אדם אינו מתכוון לישון כלל, עדיין צריך לומר ק"ש שעל המיטה.
עוד באתר:
הרב הוסיף כי במצב שקוראים גם ללא שינה כדעת המקובלים, יש להקפיד שלא לומר ברכת 'המפיל', ולעשות זאת "סמוך לחצות לילה, שאז זה עיקר התיקון של הזיווג העליון".
בנוסף, הרב ציין כי הנוהגים כדעת המקובלים לא יאמרו רק את פרשיות קריאת שמע: "אם אתה הולך לפי המקובלים, להגיד את כל הפסוקים". כך כתב ה'בן איש חי', ולכן מי שנוהג על פי המקובלים, יאמר את כל הנוסח של קריאת שמע שעל המיטה, ולא יסתפק בפרשיות של ק"ש בלבד.
האזינו לדברים המלאים מתוך התוכנית 'הלכה למעשה' ב'קול חי':
























