
גל מינויים רחב במערכת המשפט יצא היום לדרך, לאחר שאושרו מינויים של כ-70 שופטים ברחבי הארץ. בין הבולטים שבהם נמצא נשיא בית משפט השלום במחוז מרכז, השופט מנחם מזרחי, שקודם לכהונת שופט בבית המשפט המחוזי. ההחלטה התקבלה במסגרת הסכמות בין שר המשפטים יריב לוין לבין הנהלת בתי המשפט.
מזרחי הפך בשנים האחרונות לאחת הדמויות המוכרות במערכת המשפט, בין היתר בעקבות פסיקותיו בתיקים שעוררו עניין ציבורי רחב. החלטותיו בפרשות כמו "קטארגייט" ופרשת הדלפת המסמכים, המכונה גם פרשת "בילד", זכו לתשומת לב רבה לאחר שביקר את התנהלות רשויות האכיפה והורה, בין היתר, על שחרורו או הקלה בתנאי מעצרו של יונתן אוריך וכן ביטל מגבלות שהוטלו על ראש הסגל צחי ברוורמן. בעקבות כך, הוא נתפס בימין כמי שאינו 'שפוט' של החונטה המשפטית.
עוד בחודש אפריל הודיע שר המשפטים על כוונתו לקדם את מזרחי לבית המשפט המחוזי, וכעת המהלך הושלם. בסביבת השר רואים בקידומו ביטוי למדיניות המבקשת למנות שופטים הנתפסים כבעלי עצמאות שיפוטית, המעניקים משקל להגנה על זכויות חשודים ואינם מושפעים מלחצים ציבוריים או תקשורתיים.
עוד באתר:
המינוי הנוכחי מצטרף להסכמה קודמת שהושגה בתחילת חודש יוני, אז סוכם על מינוי 15 שופטים נוספים לבתי המשפט המחוזיים. ההבנות הגיעו בתקופה שבה התנהל עימות בין שר המשפטים לבין מערכת המשפט סביב כינוס הוועדה לבחירת שופטים, לאחר פסיקת בג"ץ בנושא.
בסביבתו של לוין טענו כי ההסכמות אינן תוצאה של לחץ מצד בג"ץ, אלא דווקא הישג מבחינתו, משום שהמועמדים שאושרו הם אלה שביקש לקדם כבר בתחילת המגעים. עוד נטען כי הנהלת בתי המשפט שבה לשולחן ההסכמות מתוך הבנה שללא פשרה, מינויים חדשים לא יאושרו כלל.
מאז כניסתו של יריב לוין למשרד המשפטים מונו יותר מ-150 שופטים חדשים. עם אישור גל המינויים האחרון, הכולל כ-70 שופטים נוספים, חצה מספר המינויים שבוצעו בתקופת כהונתו את רף ה-200, במהלך הנחשב לאחד הנרחבים שנעשו במערכת המשפט בשנים האחרונות.























