
למרות ההסכם הביטחוני שנחתם בין ישראל ללבנון, הלחימה בדרום לבנון רחוקה מסיום. בריאיון ל'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן הסביר הפרשן הצבאי קובי פינקלר כי כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות התקפית מול ארגון הטרור חיזבאללה, במקביל להמשך המבצעים ברצועת עזה. "כביכול, ההסכם על הנייר בוושינגטון, במציאות הלחימה נמשכת לאורך כל היממות האחרונות", אמר. לדבריו, גם לאחר החתימה הרשמית המשיכו הכוחות לחסל מחבלים ולפגוע בתשתיות טרור.
פינקלר התייחס לאירוע הקשה שבו נפל מפקד המחלקה, סרן דוד חזות הי"ד מגדוד 12 של חטיבת גולני. לדבריו, במהלך פעילות של אוגדה 36 בדרום לבנון יצא מחבל מתוך אחד המבנים ופתח באש לעבר הכוח. "יוצא מחבל מאחד המבנים שם, הנטושים, ויורה פשוט לעבר מפקד המחלקה, סרן דוד חזות, השם ייקום דמו", סיפר. לאחר מרדף שנמשך שעות הצליחו כוחות צה"ל לאתר את המחבל ולחסלו, ובהמשך גם דובר צה"ל אישר רשמית את חיסולו.
בהמשך הסביר פינקלר כי גם במסגרת ההסכם החדש ישראל שומרת לעצמה חופש פעולה ביטחוני בדרום לבנון. לדבריו, צה"ל צפוי להעביר לצבא לבנון אחריות על מספר אזורים במסגרת פיילוט, אך ימשיך לפעול לאורך "הקו הצהוב", המשתרע לעומק של כ-12 קילומטרים. "ההנחיה לצה"ל תהיה מאוד ברורה, אתם ממשיכים ועובדים ורשאים להישאר בקו הצהוב", הדגיש, והוסיף כי אם יתברר שצבא לבנון אינו מונע את חזרת חיזבאללה – צה"ל ימשיך לפעול בשטח.
עוד באתר:
פינקלר ציין כי גם ברצועת עזה נמשכת הפעילות המבצעית ללא הפסקה. לדבריו, ביממה האחרונה חוסלו מחבלי נוח'בה שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר, בהם גם אחיינו של אסמאעיל הנייה, לצד מפקדי הכוח הימי של חמאס שניסו לשקם את פעילותם באזור ח'אן יונס. "ממשיכים ופועלים לא רק להרס תשתיות", אמר, "מיד מחסלים גם אותם", כשהוא מדגיש כי הלחץ הצבאי נמשך במקביל בשתי החזיתות.
האזינו לדיווח המלא, מתוך 'המהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן:
























