
סערה ציבורית התפתחה בעקבות דברים שאמר שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', בריאיון לפודקאסט של נדב פרי. במהלך השיחה ייחס לעצמו השר השפעה משמעותית על ניהול המלחמה ברצועת עזה ועל השבת החטופים, כשהצהיר: "בזכותי כל החטופים כאן". האמירה עוררה תגובות חריפות והציתה מחדש את הוויכוח סביב התנהלות הדרג המדיני במהלך המשא ומתן.
סמוטריץ' הסביר כי לדעתו התעקשותו מנעה עצירה מוקדמת של הלחימה. "אני חושב שאם אלמלא אני, אז המלחמה בעזה הייתה נעצרת עוד לפני רפיח", אמר. לטענתו, לאחר עסקת החטופים שנחתמה בינואר 2025 קודמה עסקה נוספת לשחרור שמונה חטופים בלבד, אולם הוא הבהיר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יסכים למהלך כזה. "אם לא הייתי ברגע הזה שם קו אדום ומודיע לנתניהו 'אין דבר כזה', עד היום היינו מנהלים משא ומתן עם חמאס על עוד אחד ועוד אחד", טען.
מי שהגיב בחריפות היה שורד השבי אור לוי, שפרסם בחשבונו ברשתות החברתיות ביקורת נוקבת נגד השר. "אם כשאתה אומר בזכותך אתה מתכוון שחטופים נרצחו בזמן שאתה טירפדת עסקאות – אז כן", כתב. בהמשך הוסיף: "אם זה היה תלוי בך, לא היינו חוזרים. בשבילך אנחנו נזק אגבי". לוי המשיך והאשים את סמוטריץ' כי "צעקת בכל מקום איך להחזיר את החטופים זה לא הכי חשוב, ככה נראית תעמולת הגזלייטינג".
עוד באתר:
לוי סיים את דבריו במתקפה אישית חריפה: "בצלאל סמוטריץ', אתה בושה של שר, בושה של אזרח ובושה של בן אדם". חילופי הדברים עוררו שיח ער ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית, והציבו מחדש במרכז הדיון הציבורי את המחלוקת סביב מדיניות הממשלה בניהול הלחימה ובקידום עסקאות לשחרור החטופים.
























