
הגזירה שהסעירה את היהדות החרדית בניו יורק בוטלה: שנתיים בדיוק לאחר שראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו התחייב בפני חסידות סאטמר כי יביא לביטול הגזירה, הערב זה קרה.
כידוע, לפני מספר שנים התכנסו הרבנים המובילים בארה"ב לדון בדבר הגזירה של עיריית ניו יורק שאסרה לעסוק במצוות מילה כפי המסורת הנהוגה ביהדות.
חבר מועצת העיר החרדי, דב הייקינד, צוטט אז באומרו כי "3,300 שנים אנחנו ואבותינו קיימנו את מצוות הברית בשלמותה, כולל את עניין המציצה בפה ושום ועדה רפואית שתקום לא תמנע מהעם היהודי להמשיך ולקיים את המצווה בשלמותה".

עוד באתר:
לפני הבחירות לראשות העיר ניו יורק, בעת שראש העיר בלאזיו ביקש את תמיכת חסידות סאטמר בניו יורק, הוא התחייב לבטל את הגזירה.
היה זה בצום גדליה בשנת תשע"ד כבלאזיו התחייב בכנס שנערך עבורו בסאטמר, כי יבטל את הגזירה, והערב התכנסו חברי וועדת הבריאות של עיריית ניו יורק והצביעו בעד ביטול הגזירה.
























