תאונה

הוועדה לביקורת המדינה קיימה הבוקר (שני) דיון בנושא "בקשה לחוות דעת מבקר המדינה בנושא: טיפול המדינה בריבוי תאונות הדרכים בכביש 66". מדובר בכביש המוביל מצומת יקנעם לצומת מגידו וארעו בו בשנים האחרונות תאונות רבות. מדובר בכביש בעל נתיב נסיעה אחד לכל כיוון ורובו הוא ללא גדר הפרדה בין הנתיבים.

יו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר אמרה כי "בעשור האחרון נהרגו למעלה מ-40 אנשים ונפצעו יותר מ-800. הכביש זכה לכינוי הנורא "כביש הדמים" אך לא נכנס לתוכנית החומש של משרד התחבורה. משרד התחבורה הוכיח בפעמים הקודמות שכאשר הוא רוצה הוא יודע לתקן עוולות אך משום מה בנושא כביש 66 הוא אינו פועל כראוי".

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה בדיון כי "זהו כביש בו נוסעים בחרדה ואין שום סיבה שבכביש מרכזי שכזה נהגים מראש ינהגו בפחד. זהו כביש דמים לכל דבר. כשאנו מדברים על שיפור תשתיות אנו מדברים בסופו של יום על מיליונים מעטים בהקשר של חיי אדם ולא שום דבר אחד, זה חשוב מאין כמותו. זהו לא חוסר מזל אלא תשתית שמייצרת אובדן חיים תמידי".מריה כהן אתגר- מהנדסת ראשית, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "מדובר ב-18 ק"מ של כביש אורך הפתוח לתנועת ישראלים כעיקר הטיפול בו נעשה כיום בשיפור מוקדי סיכון. בשנת 2015 התרחשו שלוש תאונות קטלניות בחלקי כביש בהם לא נעשו שיפורים. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קשורה רק למוקדי סיכון, על כן נותר קטע בכביש שיש צורך להקים בו הפרדה קשיחה, אבל זה פתרון זמני בלבד. ברגע שידענו שהכביש לא נכנס לתוכנית החומש התרענו אבל אי אפשר לעשות שינויים מערכתיים כאלה בסכומים האלה מיידית".

נציג חברת נתיבי ישראל אמר במהלך הדיון כי מנכ"ל נתיבי ישראל הכניס את הכביש הזה לתכנית החומש, והמליץ על כך אך מי שקובע הם אנשי משרד התחבורה ולכן זה לא בידיים של חברת נתיבי ישראל, שהיא רק גוף ביצועי.

קובי בליטנשטיין- סמנכ"ל תשתיות ופיתוח, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "כשאנחנו בוחנים כביש אחד אל מול אחר אנו בודקים שני היבטים, הבטיחותי והתנועתי. בקטעים שטופלו בטיחותית והוקמה הפרדה קשיחה ישנו שינוי משמעותי בכביש זה, לכן ישנם קטעים נוספים העומדים לקראת ביצוע. בין 2012 ל-2016 היו 14 תאונות דרכים בין מגידו ליוגב. 5 הרוגים 7 פצועים קשה – קטע של שישה קילומטרים בלבד!!!! בקטע הצפוני היו 28 תאונות דרכים ללא הרוגים וללא פצועים קשה אלא 87 פצועים קל. חברת נתיבי ישראל קיבלה כבר 8 מיליון שקלים לתכנון והנושא מטופל במסגרת מוקדי סיכון. אנחנו נדאג לכביש מכל הכיוונים מהבחינה הבטיחותית לאחר בדיקת כדאיות כלכלית הבודקת כיצד ההשקעה הכספית תהיה המשפיעה ביותר ובאיזה כביש. סיום הטיפול בכביש יערך עד שנתיים ואנו נמצאים בהליך בו 3 קטעים כבר הופרדו בהפרדה קשיחה, הדברים הללו מתבצעים תוך כדי שאנו דנים בהיבטים נוספים".











עוד כתבות שיעניינו אותך

ראיון מרתק

צבי יחזקאלי: "זה הדבר שהכי חשוב לאיראנים"

אבי מימרן
מתקפה נרחבת

טהרן בוערת: תאגיד השידור הותקף מהאוויר; צפו בתיעוד

שלמה ריזל
צפו

"אמא": צילמו באזעקות וספגו פגיעה ישירה

פנחס בן זיו
במסיבת עיתונאים

ראה"מ נתניהו: "איראן מתכננת טילים לניו יורק". צפו

אלי יעקובוביץ
מקומם

"באר שבע של הבדואים": התיעוד והמעצר המהיר

אבי יעקב
ניסים גלויים

מטח מאיראן: פגיעה בבניין ובאוטובוס במרכז; אין נפגעים

פנחס בן זיו
בחסדי שמים

הישג אדיר: צה"ל השמיד שליש ממשגרי הטילים באיראן

קובי פינקלר
צפו

"ברוך פודה ומציל": הרב זרביב עלה על מטען בעזה

פנחס בן זיו
אל תנסו את זה

דרמטי: אזרחים תיעדו את נפילת הטיל הקטלנית

גדי פוקס
אל תחמיצו

שולמלייכם בשעה חדשה: זה מי שמגיע להתארח

קובי ברומר ומנדי וייס
צפו בדבריו

רב המשטרה: "תושבי בני ברק סיכנו את חייהם"

גדי פוקס
צפו בדברים

פעולות ישראל בעומק איראן: דובר צה"ל מעדכן

קובי פינקלר
הבינו משהו?

צפו: שגרירנו באו"ם מעביר מסר לאיראנים בפרסית

שלמה ריזל
יש לנו הקלטה

הישר מהקבינט: נתניהו ודרעי בשיחת חיזוק

יוסי חיים
בלב טהרן

זוג מטוסי F-14 איראניים וחוליית שיגור כטב"מים חוסלו

קובי פינקלר
צפו בתיעוד

הרס בכל פינה: כך נראית זירת הפגיעה בבני ברק

פנחס בינדר
צפו

לראשונה: כטב"מים מאיראן יורטו על ידי חיל הים

קובי פינקלר
יד קשה

מכוניות תופת והצפות ביוב: טהרן תחת מתקפה מאסיבית

שלמה ריזל
שמחה לאיד

תיעוד דרמטי: אסירים חגגו את ירי הטילים ונענשו

גדי פוקס
סיכום הלילה הקשה

בני ברק ופתח תקווה: 5 הרוגים במרכז; 3 לכודים בחיפה

פנחס בן זיו