תאונה

הוועדה לביקורת המדינה קיימה הבוקר (שני) דיון בנושא "בקשה לחוות דעת מבקר המדינה בנושא: טיפול המדינה בריבוי תאונות הדרכים בכביש 66". מדובר בכביש המוביל מצומת יקנעם לצומת מגידו וארעו בו בשנים האחרונות תאונות רבות. מדובר בכביש בעל נתיב נסיעה אחד לכל כיוון ורובו הוא ללא גדר הפרדה בין הנתיבים.

יו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר אמרה כי "בעשור האחרון נהרגו למעלה מ-40 אנשים ונפצעו יותר מ-800. הכביש זכה לכינוי הנורא "כביש הדמים" אך לא נכנס לתוכנית החומש של משרד התחבורה. משרד התחבורה הוכיח בפעמים הקודמות שכאשר הוא רוצה הוא יודע לתקן עוולות אך משום מה בנושא כביש 66 הוא אינו פועל כראוי".

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה בדיון כי "זהו כביש בו נוסעים בחרדה ואין שום סיבה שבכביש מרכזי שכזה נהגים מראש ינהגו בפחד. זהו כביש דמים לכל דבר. כשאנו מדברים על שיפור תשתיות אנו מדברים בסופו של יום על מיליונים מעטים בהקשר של חיי אדם ולא שום דבר אחד, זה חשוב מאין כמותו. זהו לא חוסר מזל אלא תשתית שמייצרת אובדן חיים תמידי".מריה כהן אתגר- מהנדסת ראשית, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "מדובר ב-18 ק"מ של כביש אורך הפתוח לתנועת ישראלים כעיקר הטיפול בו נעשה כיום בשיפור מוקדי סיכון. בשנת 2015 התרחשו שלוש תאונות קטלניות בחלקי כביש בהם לא נעשו שיפורים. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קשורה רק למוקדי סיכון, על כן נותר קטע בכביש שיש צורך להקים בו הפרדה קשיחה, אבל זה פתרון זמני בלבד. ברגע שידענו שהכביש לא נכנס לתוכנית החומש התרענו אבל אי אפשר לעשות שינויים מערכתיים כאלה בסכומים האלה מיידית".

נציג חברת נתיבי ישראל אמר במהלך הדיון כי מנכ"ל נתיבי ישראל הכניס את הכביש הזה לתכנית החומש, והמליץ על כך אך מי שקובע הם אנשי משרד התחבורה ולכן זה לא בידיים של חברת נתיבי ישראל, שהיא רק גוף ביצועי.

קובי בליטנשטיין- סמנכ"ל תשתיות ופיתוח, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "כשאנחנו בוחנים כביש אחד אל מול אחר אנו בודקים שני היבטים, הבטיחותי והתנועתי. בקטעים שטופלו בטיחותית והוקמה הפרדה קשיחה ישנו שינוי משמעותי בכביש זה, לכן ישנם קטעים נוספים העומדים לקראת ביצוע. בין 2012 ל-2016 היו 14 תאונות דרכים בין מגידו ליוגב. 5 הרוגים 7 פצועים קשה – קטע של שישה קילומטרים בלבד!!!! בקטע הצפוני היו 28 תאונות דרכים ללא הרוגים וללא פצועים קשה אלא 87 פצועים קל. חברת נתיבי ישראל קיבלה כבר 8 מיליון שקלים לתכנון והנושא מטופל במסגרת מוקדי סיכון. אנחנו נדאג לכביש מכל הכיוונים מהבחינה הבטיחותית לאחר בדיקת כדאיות כלכלית הבודקת כיצד ההשקעה הכספית תהיה המשפיעה ביותר ובאיזה כביש. סיום הטיפול בכביש יערך עד שנתיים ואנו נמצאים בהליך בו 3 קטעים כבר הופרדו בהפרדה קשיחה, הדברים הללו מתבצעים תוך כדי שאנו דנים בהיבטים נוספים".











עוד כתבות שיעניינו אותך

צפו בתיעוד

עם בלונים צהובים: ילדי 'עטרת' במחאה מול הכלא

נתי קאליש
נס גדול

דרמה בבני ברק: שריפת ענק איימה על הבתים

אבי יעקב
כינוס נדיר

בהשתתפות ראש הישיבה הליטאי: החרם שמתגבש ב'עדה'

נתי קאליש
לימוד חשוב

המגיד הפתיע בדרשה: מאבטח חזר בתשובה בזכות חיוך

נתי קאליש
הנאצים באים?

מדאיג: דגל אנטישמי נתלה בסמוך לציון הצדיק

נתי קאליש
מבצע "ימי תשובה"

נחשף: כך חיסל צה"ל את יכולות השיגור האיראניות. צפו

קובי פינקלר
בירכו בפטור

צפו: זה מה שאמר הגר"ד לבחור שנעצר ב'שבעה'

נתי קאליש
בניחום אבלים

צפו: ליברמן מתרפק בגעגוע לאדמו"ר החסידי

נתי קאליש
הלילה ב'גנין

חוליית מחבלים יצאה מהמערה לבצע פיגוע וחוסלה מהאוויר

קובי פינקלר
אגודה פנו לאגד

תופעה: נהגים ערבים באגד מתעללים בנוסעים חרדים מחיפה

פנחס בן זיו
צפו בתיעוד

הצגה חולנית: כך 'נמצאו' שרידי הגופה ברצועה

שלמה ריזל וקובי פינקלר
12 שנים בלי מרן

הראשל"צ נשנק מבכי: "לא יודעים מה הפסדנו"

נתי קאליש
במקום שאין איש

ירושלים: ח"כ סוכות תפס שב"חים והזעיק מג"ב

פנחס בן זיו
צפו בדברים

האב השכול זועק לנתניהו: "שים את ההסכם בצד"

אבי יעקב
ללא ניצולים

דקות לאחר ההמראה: כלל הנוסעים נהרגו בהתרסקות

שמעון כץ
באולם בפנסילבניה

חסידי סאטמר פיזזו במעמד סיום חצי הש"ס

נתי קאליש
ביקור מסוכן

היועץ מספר: "שמעתי את קול חי בסוריה, לא האמנתי"

קובי סגל
יוצא דופן

מאזינים לזאנוויל: הרבי שלא תועד מעולם לצד ר' דוב

אליעזר חסיד
משעשע

נכנס לעוגה בחתונה של טוקר ויצא בחתונה ערבית

אפי סקקובסקי ומני וקשטוק
לפנות בוקר

צפו במבצע המורכב: נפל לבור בעומק 7 מטר וחולץ

פנחס בן זיו