
שוק הרכב הישראלי רותח. על פי דו"ח איגוד היבואנים שהתפרסם היום אמש מסתמן כי שיא המסירות עשוי להישבר השנה ויהיה גבוה יותר משל השנה שעברה, בה נמסרו כ-254 אלף מכוניות. על פי הדו"ח, עד חודש יולי 2016 נמסרו בארץ כ-192,764, גידול של כ-15% מהשנה שעברה.
בראש הטבלה נמצאת יונדאי שממשיכה להוביל את השוק ורשמה גידול של 26% כשמסרה 27,733 מכוניות. האחראית לכך היא טוסון שמכירותיה זינקו בכ-160% מהשנה שעברה. גם את המקום השני תופסת יצרנית קוריאנית, קיה, עם 24,847 מכוניות וגידול של 16%. האחרונה עדיין מובילה את שוק הג'יפונים עם גידול של 33% לאחר שמסרה כ-9,958 יחידות מתחילת השנה.
במקום השלישי נמצאת טויוטה שגדלה ב-4% עם 19,826 מכוניות. מאזדה נחלשה מעט וירדה למקום החמישי כשצנחה בכ-4% עם מסירה של 11,215 מכוניו. סוזוקי מאבדת גובה והעבירה עד כה 6,929 רכבים, ירידה של 20%. מי שמטפסת למקום הרביעי ועוקפת את מאזדה היא סקודה שמסרה עד כה כ-13,853 מכוניות המשקפות לה גידול מרשים של 32%.
עוד באתר:
חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן לישראל, יכולים לחייך נוכח הדו"חות. מותג סיטרואן מזנק בכ-44% (5,409 מסירות) ואילו פיג'ו מטפסת בכ-30% (4,489 מסירות). גם קרסו, יבואנית דאצ'יה לישראל, השיגה צמיחה מרשימה של 40% מהשנה שעברה כשהיא עומדת על מכירה של כ-2,141 מכוניות ידניות
במדד היוקרה התנופה מתרכזת שוב בדגמי הפרימיום שממשיכים להציג בממוצע זינוק גדול יותר משאר השוק. אאודי, עם גידול של 30%, נשארת בפסגת שוק הפרימיום עם 3,211 יחידות שנמסרו. במקום השני נמצאת מרצדס עם 2,658, גידול של 34%. הגרמנית הנוספת, BMW, מחזיקה באחוז הגידול הנמוך מבין שלושת היצרניות עם 2,124 מסירות, 16% יותר מהשנה שעברה.
מי שמאבדת גובה היא קאדילק שצנחה ב-16% מהשנה שעברה עם 202 מסירות. וולוו, לעומתה, מציגה נתון מסירות מרשים של 885 מכוניות המשקף גידול של 31%. נתוני יוקרה נוספים : אינפיניטי 260 רכבים (ירידה של 9%), לאנד רובר 239 (גידול של 127%), יגואר 104 (גידול של 166%), פורשה 61, מזראטי 33 ופרארי עם 8. נראה שבזמן ששוק הרכבים המשומשים נאבק על חייו, המכוניות החדשות רק צוברות תאוצה.