תמונה בדף הבית: IMG_6181|FRAG6226|FRAG6281|FRAG6370|FRAG6379|FRAG6419|FRAG6444|FRAG6465|FRAG6482|FRAG6507|FRAG6529|FRAG6538|FRAG6600|FRAG6605|FRAG6619|FRAG6722|FRAG6792|FRAG6795|FRAG6803|FRAG6822|FRAG6832|FRAG6922|FRAG7589|IMG_6110|IMG_6119|IMG_6181|IMG_6198|IMG_6210|IMG_6264|IMG_6278|IMG_6289|IMG_6296|IMG_6308|IMG_6311|IMG_6318|IMG_6325|IMG_6366|IMG_6393|IMG_6405|IMG_6409|IMG_6426|IMG_6447|_GLH9306_nef_web|FRAG5937|FRAG6034|FRAG6078|FRAG6086|FRAG6186|FRAG6195|FRAG6202|FRAG6221

מטוסי הדרימליינר החדשים שמיוצרים על ידי חברת בואינג, מציינים קפיצת מדרגה בכל הנוגע לתעופה המודרנית, במטוסים החדשים תחושו טוב יותר לאחר טיסות ארוכות, בשל מערכות אוורור והזרמת חמצן מתקדמות. גם הקפיצות במהלך הטיסה יורגשו קלות יותר ביחס למטוסים אחרים.

נסעתי יחד עם משלחת עיתונאים מישראל למפעלי בואינג בסיאטל ארה"ב, כאורח של חברת אל על ובואינג, כדי לראות מקרוב, איך בונים מטוס דרימליינר, ומטוסים בכלל.

עם כניסתם לשרות של המטוסים החדשים תפעיל אל על מחלקת עסקים חדשה עם נוחות ופרטיות מרבית עם מושבים  שטוחים וחדישים של חברת Recaro , יצרנית המושבים מהמובילות בעולם.

במטוסי הדרימליינר אל על תפעיל מחלקת שירות חדשה – מחלקת הפרימיום אקונומי. המחלקה מופרדת ממחלקת התיירים באמצעות וילון ומחיצה המעניקים פרטיות לאורחים בה. המחלקה מונה 28 מושבי פרימיום רחבים ומפנקים של חברת Recaro  המסודרים בתצורה של  2-3-2, עם מרחב אישי גדול התואם לסטנדרט הפרימיום אקונומי בעולם. נוסעי המחלקה ייהנו משירות ייעודי.

אל על מציעה במטוסי הדרימליינר החדשים חוויית טיסה ברמה הגבוהה ביותר, בזכות מערכות טכנולוגיות מתקדמות המצויות במטוס. בין היתר, מערכת המצמצמת את השפעת כיסי האוויר ומסייעת לטיסה חלקה יותר, מערכות לטיהור האוויר ולהגברת הלחות היוצרות תחושה של טיסת נינוחה ונעימה יותר לרווחת הנוסעים. במטוסי הדרימליינר 3 מחלקות שירות: מחלקת העסקים  ובה מושבים שטוחים, מחלקת הפרימיום אקונומי החדשה ומחלקת התיירים.

סביבת הנוסע בכל מחלקות השירות עוצבה בקפידה. במטוס נפחי אחסון גדולים ונדיבים, תאי האחסון העליונים גדולים ומרווחים. לאורך כל הטיסה ייהנו הנוסעים מתאורת לד צבעונית היוצרת חווית טיסה נעימה ומרגיעה. התאורה משתנה מעת לעת ומותאמת לכל שלבי הטיסה ולאופי השירות.

החלונות גדולים יותר מאשר במטוסים הרגילים, ואין צורך בפתיחה או סגירת התריס, שכן הוטמעה בהם מערכת לעמעום התאורה באופן אלקטרוני.

גם את תנודות המטוס בכיסי אוויר תחושו בצורה קלה יותר, בשל מערכת מתקדמת שהוטמעה במטוס אשר מצמצמת את התנודות המורגשות באופן מיוחד.

החל מספטמבר יבצע הדרימליינר טיסות לאירופה ומסוף אוקטובר ישולב בהדרגה בטיסות ליעדים ארוכי הטווח של אל על בצפון אמריקה והמזרח הרחוק.

במסגרת תכנית הרכש, הצטיידה אל על ב- 16 מטוסים חדישים מדגם דרימליינר. מהלך זה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בשירות לנוסעים ובחוויית הטיסה. מטוסים אלו, שייכנסו בהדרגה עד לשנת 2020, יחליפו במהלך השנים הקרובות את צי מטוסי ה- 747-400 וצי 767-300.

מטוסי הדרימליינר הינם מהחדישים והמתקדמים בעולם, בעלי יתרונות תפעוליים רבים ונחשבים לחסכוניים בצריכת דלק ויעילים באחזקה. מטוסים אלה מתווספים למטוסי ה- 737-900 החדישים שרכשה החברה, אשר פועלים כבר כיום בקווים באירופה והופכים את צי מטוסי אל על לצעיר יותר. המטוסים יהוו קפיצת מדרגה בכל הקשור לשירות ולנוחות בטיסה ולשדרוג של המוצר וחוויית הטיסה אותו מעניקה אל על לנוסעיה."

ריי קונור, נשיא בואינג היוצא, סגן יו"ר מועצת המנהלים של תאגיד בואינג העולמי, מסר כי "אנו בבואינג חשים גאווה ענקית וכבוד גדול  על כך שחברת התעופה אל על מפעילה צי מטוסים המורכב כולו ממטוסי בואינג בלבד. אנו שמחים ונרגשים שחברת התעופה אל על תצטרף בקרוב למשפחת חברות התעופה בעולם, ההולכת וגדלה, שכבר מפעילות את מטוס הבואינג 787 הדרימליינר".

מר קונור הוסיף: "מטוסי הדרימליינר מאופיינים בביצועים חסרי תקדים וללא מתחרים בעולם, ומאפשרים חיסכון משמעותי בצריכת הדלק.  לשם ההשוואה, דגם זה יאפשר לחברת התעופה אל על חיסכון של עד 47 אחוזים בתצרוכת הדלק בקו הישיר בין תל אביב לניו יורק, בהשוואה למטוסי ה-747 הפועלים בקו זה כיום".

צילומים: סיון פרג'

FRAG6226.jpg
FRAG62811.jpg
FRAG6370.jpg
FRAG6379.jpg
FRAG6419.jpg
FRAG6444.jpg
FRAG6465.jpg
FRAG6482.jpg
FRAG6507.jpg
FRAG6529.jpg
FRAG6538.jpg
FRAG6600.jpg
FRAG6605.jpg
FRAG6619.jpg
FRAG6722.jpg
FRAG6792.jpg
FRAG6795.jpg
FRAG6803.jpg
FRAG6822.jpg
FRAG6832.jpg
FRAG6922.jpg
FRAG7589.jpg
IMG_6110.jpg
IMG_6119.jpg
IMG_61811.jpg
IMG_6198.jpg
IMG_6210.jpg
IMG_6264.jpg
IMG_6278.jpg
IMG_6289.jpg
IMG_6296.jpg
IMG_6308.jpg
IMG_6311.jpg
IMG_6318.jpg
IMG_6325.jpg
IMG_6366.jpg
IMG_6393.jpg
IMG_6405.jpg
IMG_6409.jpg
IMG_6426.jpg
IMG_6447.jpg
GLH9306_nef_web.jpg
FRAG5937.jpg
FRAG6034.jpg
FRAG6078.jpg
FRAG6086.jpg
FRAG6186.jpg
FRAG6195.jpg
FRAG6202.jpg
FRAG6221.jpg











עוד כתבות שיעניינו אותך

חדשות התעשייה

בכורה בלעדית: טעימה מהשיר החדש של יהודה בורן

פסח בא גד
יום אחרי

"אני ממש לא יודע איך הח"כים החרדים העזו להגיע לעצרת"

משה אוסדיטשר והרב רמי באבד
חילוץ מורכב

בן 12 התהפך עם אופניו, הכידון חדר לבטנו

אבי יעקב
לקראת שבת

הפלייליסט לפרשת לך לך: ילדינו מול ילדי ישמעאל

אלי ממונסי
מוצ"ש חי במיוחד

במוצ"ש: מצעד שוואקי וכל הפרטים על 'המלחינים'

מנחם טוקר
צפו

אחרי הביקור במפקדה: רה"מ בהסכם גג בקריית גת

חיים שער
צפו ותתחזקו

החטוף בקריאה מרגשת: "שנתיים חלמתי להניח תפילין"

פנחס בן זיו
זעקה נוקבת

"מה קורה איתנו, למה בחורים מטפסים ומסכנים את עצמם?"

פנחס בינדר
צפו

תיעודים מרהיבים מהרחפן: הרחובות נצבעו בשחור

שמעון כץ
אמירה מחליאה

ליברמן רוקד על הדם: "הנער היה מגן אנושי"

אבי יעקב
אסון נורא

טרגדיה בעצרת התפילה בירושלים: נער נפל מגובה ונהרג

שמעון כץ
לאורך היום

הקולות והמראות: המשדר הנרחב נמשך • הצטרפו

מערכת אמס
ראש הישיבה יצא מוקדם

איצו פלדמן מעיד: "לא זוכר אותו כאוב כל כך"

חיים שער
2,000 שוטרים

עומסים וחסימות נרחבות בי-ם: כך תגיעו לעצרת בבטחה

אלי יעקובוביץ
הרחובות הושחרו

הקרב על המספרים: כמה השתתפו בעצרת התפילה בי-ם?

אבי יעקב
התורה זועקת!

דקה אחרי דקה: כל העדכונים מעצרת הענק בירושלים

פנחס בן זיו
שו"ת מיוחד

מרן הגר"ד לנדו: "הם פראי אדם. לא ישקטו להם". צפו

נתי קאליש
איום המנהרות והקו הצהוב

צפו בראיון המיוחד: פרשנינו הצבאי בלב עזה הצה"לית

קובי פינקלר
השר מגיב לטלטלה

הדרמה לשיא: דוד זיני העביר את המידע על הפצ"רית

אבי יעקב
לקראת עצרת המיליון

הרב גלזר חושף: מכתב ראשי הישיבות נגד קודקוד

יענקל'ה פרידמן